lördag 15 juni 2013

9 veckor gammal

Ja tiden den går i en rasande fart, nu är Theo ett helt sommarlov gammal. Och ett sommarlov det var ju nästan oändligt långt när man var liten så med det som måttstock får man väl säga att Theo är ganska stor nu. Och ja visst har han växt men han är samtidigt fortfarande en liten plutt och tanken på att jag, om jag hade följt den franska standarden, skulle sätta honom på dagis om 10 dagar är helt absurd! Han behöver ju fortfarande någon där nästan hela tiden, det finns ingen möjlighet att ha honom hos dagmamma. Nej det känns skönt att jag ska stanna hemma ända till januari.

Igår hade vi en riktigt jobbig dag. Theo skrek och skrek och skrek så fort han inte sov, det var lika illa som det var alldeles i början. Men sedan testade vi, på inrådan av Theos farbror Andres som är här på besök, att ge honom lite lite vatten i vilket vi hade kokat katrinplommon, och jag vet inte om det var det men efter att han fått denna superbrygd så sov han i 6 timmar (!) och idag är han lugn och glad.

Jag har inte lagt över de nya bilderna än men här kommer ett litet urval gamla foton.
















1 kommentar:

  1. Så många fina bilder på morfar o Theo! Kul!!

    Tänk vad tiden går. Det blir nog tufft att lämna honom till dagis bara nio mån. Låter verkligen absurt att lämna ett litet barn bara tio veckor gammal till ett dagis. Njut av tiden här o nu och skönt att brygden hjälpte!

    Nattinattikram! Anna

    SvaraRadera