tisdag 25 juli 2017

Trött!

Att vara själv med två barn tar på krafterna. Det är liksom aldrig en paus, när Luna sover gäller det att passa på att vara med Theo och vice versa. Känner mig helt slut nu efter bara två dagar. Hur gör föräldrar i Sverige det här där storbarnen inte har rätt till förskola då mamma eller pappa är hemma? 

Började dagen med en blandad gång jogging (1 min av varje) samt styrketräning på lekplatsen. Skönt! Theo var dock jättearg när jag gick och kom tillbaka. Han har ju inte alls reagerat på att bli storebror innan men nu känns det som om det kommer. Jag ska vara där jämt och han får helt plötsliga vredesutbrott där han bara skriker om han inte får som han vill. Men det är väl ganska normalt antar jag allt har ju ändrats för honom. Mot Luna är han dock bara gullig alltid.

Anais kom upp en sväng på förmiddagen och lekte med Theo, sen bakade han och jag mellanmålsmuffins (började med vredesutbrott för att det inte var chokladmuffins, sedan blev de hans favorit) och på sen eftermiddag vågade vi oss alla tre på en promenad till barnmorskan i Juan les pins! Theo var arg som ett bi att vi skulle gå men i slutändan gick det bra. Nu är det bara nattning kvar och sen ska jag också sova, puh!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar