måndag 24 juli 2017

Vi hänger


Dagen idag blev inte riktigt som planerat. Tanken var att Theo skulle gå halvdagar på fritidsverksamhet den här veckan då jag är ensam med båda så att han skulle få lite stimulans och jag lite andrum. Han vägrade dock detta imorse så jag är alltså ensam med båda och vi slängde 170 euro i soptunnan. Istället skulle Florence döttrar komma upp, stora dom betald barnvakt, men visade sig att lilla tjejen har hosta och efter vad vi gått igenom undviker jag bakterier så långt jag bara kan så blir bara Anais som kommer. Blir skönt ändå, kommer dock kosta 20 euro till. Och som kronan på verket så är vår AC trasig i bilen, något som inte är hållbart om man har en bebis i ett land där det idag ska bli 37 grader varmt, och reparationen kostar 1000 euro. Hej och hopp, vi slänger pengar omkring oss idag!

Men men, värdsliga ting. Lillan mår bra och är nöjd så länge hon får vara på mig. Lyckligtvis tycker hon om babybjörnen så vi hänger tillsammans i den idag.

Igår var jag och Theo på stranden en sväng. Skönt, speciellt då jag i princip inte kan gå utanför dörren annars på grund av värmen. Jäkla sommar att vara extremvarm! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar