fredag 20 april 2018

Sista vanliga mammaledighetsdagen

Ja då var den här. Sista dagen som vi hänger bara jag och Lunisen. För ikväll kommer mamma och Theo går på vårlov så även om jag har drygt en vecka kvar innan jag börjar jobba igen så är det slut på den vanliga rutinen nu. Det känns både sorgligt och lite skönt. Det har varit jättemysigt att vara hemma med Skruttan, hon är så rolig att hänga med, och jag har inte saknat annat umgänge allt för mycket. Men det är nog dags att jag får göra lite annat nu, jag tror det blir bra, jag behöver en paus. Och det som är bra är att vi börjar jobbandet med en månad med massor av lediga dagar följt av en sommar då jag förmodligen ska ta fyra veckors semester så jag hoppas att det kommer att göra så att det inte känns alltför jobbigt att vara ifrån min älsklingstjej.

Sista dagen spenderas väl inte exakt som jag hade tänkte det (dvs långpromenad med Lunis, lugn lunch, mys osv) då Luna förmodligen har öroninflammation och haft hög feber sedan i tisdags. Inatt sov hon sämst hittills, hon var vaken och skrek mellan elva och två, sen vaknade hon igen halv fem och ville tutta, och de två nätterna innan var inte mycket bättre det. Så med totalt kanske 10 timmars sömn på tre nätter känner jag mig som i en dimma idag. Men! Jag klarade av nattens tre timmars skrik väldigt bra, jag blev lite stressad ett tag men sen skärpte jag mig och höll mig lugn. Bra där! Och just nu sover lillan och hade i alla fall innan hon somnade inte så mycket feber, jag hoppas hoppas det är samma när hon vaknar igen! Lilla älsklingen, till och med när hon har fyrtio graders feber var hon glad och pratade, da da da, hon är världsbäst helt enkelt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar