tisdag 13 april 2010

Middagstips

Biffarna med soltorkad tomat och fetaost som jag gjorde till middag blev riktigt goda! Dessutom var de relativt enkla att göra. De kan alltså varmt rekommenderas!

Så här gjorde jag:
Blanda:
350 gram 15% nötfärs
+
1 finhackad rödlök
+
150 gram grekisk feta ost hackad i små kuber (ca 0.5x0.5 cm)
+
ca 8 avrunna strimlade soltorkade tomater
+
lite salt, svartpeppar och lite lite vitpeppar
+
1 ägg (jag la till detta från det ursprungliga receptet för att få smeten att hålla ihop lite bättre)

Forma ca 7 biffar, tryck till lätt med handen. Placera på bakplåtspapper i långpanna och sätt in i mitten av 200 grader varm ugn i 20 minuter = FÄRDIGT!

Jag serverade med Quinoa kokt i grönsaksbuljong, en sallad med äpple och en sås gjord på fromage blanc (blandning mellan youghurt och kesella ungefär) vitlök och lite salt, och ett glas rosé blev det visst också ;)

(Tycker att de liknar originalet i inlägget nedan rätt mycket faktiskt)

Till efterrätt blev det en favorit i repris från igår men i förbättrad version. Jag hackade 1/4 äpple och 3 jordgubbar, blandade detta med kanel och lite honung, in i mikron ca 1.5 minut och serverat med en klick keso (har köpt på mig 4 till paket keso nu, de sista som fanns, flyt!). Blev jättegott med sötman från äpplet tillsammans med kanelen och de såsiga jordgubbarna.

Nu är jag mätt, nöjd och ganska trött. Ska avsluta mitt te och sen är det nog sovdags. Vi hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar