tisdag 4 maj 2010

The chef is back!

Efter en veckas matlagning bestående av ris och kokt kött kan jag nu äta normalt igen, yes! Så ikväll har jag lagat mat som är värd att nämnas i bloggen :D

Det blev kycklingfilé i mustig sås, en variant av detta recept från Molly's hälsoblogg. Detta var verkligen jättegott! Kan varmt rekommenderas. Jag gjorde såhär:

Stek i olja:
1 hackad rödlök
2 hackade vitlöksklyftor
1/2 squash i kuber
2 kycklingfileer skurna i bitar

Tillsätt:
Ganska mycket sweet chili sås
Ganska mycket curry

Fortsätt steka i ca 2 minuter, tillsätt sedan:
1 burk krossade tomater
2 dl grädde (jag hade sojagrädde men går nog bra med matlagningsgrädde också)
knappt 1 dl matlagningsvin
1 grönsaksbuljongtärning
En näve russin (detta blir jättegott så glöm inte!)

Låt koka ganska livligt under cirka 10-15 minuter så att vätskan reducerar. Smaka av med curry, sweet chili och salt. Servera med ris. Njut!
Resultatet:
 Ser inte jättegott ut på grund av bristande presentation men det var det, jag lovar!

I övrigt har dagen varit INTENSIV! Jag kom hem från jobbet klockan åtta och då hade det gått i ett hela dagen. Jag har verkligen massor att göra just nu, men det trivs jag ju med så jag är nöjd :D

Hann även med ett gympass på lunchen, ben och axlar blev det. Var riktigt roligt med ben denna gången, främst för att jag för första gången kände att jag redan har blivit starkare, vikterna som brukade kännas tunga var plötsligt inte alls så jobbiga. Axelpasset var väldigt kort men tydligen effektivt då pojkvännen frågade om jag tränat axlar när jag kom hem idag eftersom han kunde se att musklerna var större än vanligt :D!

Nej nu är det sovdags, ska bara plocka iordning lite här. Bonne nuit!

1 kommentar:

  1. hej johanna!
    tack för din kommentar och din fina respons :)

    kul att du finner recept som du testar och gillar :)

    hoppas att du får en underbar dag! kramkram

    SvaraRadera