måndag 15 juli 2013

Sova

Inatt sov Theo för första gången i sitt rum själv och det gick väldigt bra. Nu gör vi oss iordning för att åka till Italien, ska åka om en timme. Men först måste jag berätta om dagens upptäckt:hur man söver en bebis.  Anna Wahlgren verkar ju vara en extremt osympatisk person så det bär mig lite emot att använda en av hennes tekniker men efter att ha hört sova hela natten metoden lovordas högt och lågt var jag ändå tvungen att pröva. Anna pratar om hur man bäst får bebisar att somna och säger att det är genom att lägga dem på magen, buffa några gånger på rumpan alternerat med ett mjukt tryck på ryggen.  Theo tycker inte alls om att ligga på magen och då det inte rekommenderas numera så har vi inte heller försökt så mycket men så idag när han var sådär gnälligt skrikig av trötthet men vägrade koppla av så tänkte jag att jag testar. Och hör och häpna, det tog 20 sekunder så slappnade han av i hela kroppen och efter en minut sov han djupt,  jag är förundrad!  Det här humöret brukar kräva att bli buren helst medan man dansar samtidigt! Nu är han ju fortfarande för liten för att jag ska våga låta honom sova på mage på natten men siestorna då jag har uppsikt kommer i fortsättningen ske på detta viset,  bra för att undvika platt bakhuvud dessutom.  Får nog testa och köra hela kuren när han är tillräckligt stor för att få sova så här utan risk,  även knäppa människor kan ju ha några poänger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar