tisdag 10 oktober 2017

Bulor, förkylningar och strejker

Ja allt på samma gång har vi idag. Fernando är i Spanien med jobbet sedan igår och såklart började Luna bli snorig just igår lagom när han skulle ge sig iväg. Hon mår bra men sov ganska så dåligt inatt, jag är alltså inte helpigg idag. Men Fernando skulle ju i alla fall komma hem sent ikväll så det kändes väl ändå ok...

...om det nu inte vore för att hans plan blivit inställt då fransmännen strejkar! Han kommer alltså inte hem förrän imorgon och jag kan se fram emot ännu en ensamnatt med förkyld bebis...

Så när de ringde från skolan på eftermiddagen och sa att Theo hade sprungit in i en betongpelare och hade en jättebula i pannan kändes det inte så roligt direkt. Han verkar peppar peppar må bra och har inte klagat över huvudvärk men jag måste ändå hålla mig vaken lite till så att jag kan kolla att han är okej innan jag lägger mig och sedan måste jag kolla honom en gång under natten också. Toppen toppen. Chapeau som man säger i Frankrike till alla ensamstående föräldrar, det är inte lätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar