tisdag 13 mars 2018

Mamamamamama

Jag är inte säker på att hon riktigt förstår vad hon säger men sedan igår så låter det "mamamamamama" titt som tätt här hemma, och jag gör mitt allra bästa för att uppmuntra så att hon ska fortsätta såklart :)

Bortsett från det så fortsätter vi att vara sjuka. Jag är inne på min 17:e dag nu. Känner mig relativt pigg (alltså känner mig inte sjuk men är supertrött kanske är mer korrekt beskrivning) vid det här laget men är fortfarande snorig och har ont i öronen och i huvudet till och från samt har värk i benen och orkar bara med minimal fysisk ansträngning. Luna trodde vi var helt återställd efter influensa och öroninflammation men vid 9-månaderskollen igår såg doktorn att hon fortfarande var lite röd i ett öra.  Och mycket riktigt, hon gned sig mer och mer på båda öronen och igår kväll bara grät hon när vi skulle lägga henne och somnade inte förrän hon fått paracetamol. Nu återstår att se om vi måste börja om med penicillin igen :(

Theo verkar, peppar peppar, i alla fall vara rätt frisk nu. Han blev ju sjukast av oss alla så förhoppningsvis tog den höga febern kål på viruset. Han är glad att vara tillbaka i skolan igen. De här veckorna har varit påfrestande för oss alla och Theo har varit allt annat än lätt att ha att göra med, men igår kväll var han på väldigt bra humör. Jag sov bredvid Theo i vår säng inatt då Luna vaknade titt som tätt. Så mysigt var det!

Kan inte riktigt slappna av idag, känner mig lite ångestfylld för Luna som är sjuk och undrar om hon kommer få feber eller inte. Öroninflammation är ju inte något farligt men jag reagerar som om det vore det, är ju väldigt trött efter de senaste veckorna och då är jag mer känslig.

Positivt är dock att solen skiner och det är vår (eller svensk sommar haha) i luften så ska försöka ta med mig lillskruttan på en promenad om hon inte har feber för då blir det läkarbesök istället.

Sista dagen i Sverige, äntligen kunde vi gå ut lite efter mer än en vecka inomhus

9-månaderstjej

Syskonmys

När man kommer på att man kan lyfta armarna över huvudet, men har så korta armar så man knappt når <3 td="">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar