tisdag 13 februari 2018

Magsjukan is in the house

Jag började nästan tro att vi skulle slippa då det har gått maginfluensa i skolan i veckor nu men Theo inte har insjuknat men igår var det dags, efter två dagars helg?! Han har alltså inte smittats i skolan utan under helgen verkar det som. Det var ju otippat. Han kom alltså hem från skolan igår och klagade på ont i magen. Det händer ganska så ofta så jag tänkte inte mer på det men när han efter några timmar började klaga på att det luktade illa då förstod jag vad som var på gång. Och mycket riktigt, strax efteråt var det kräkdags. Blev dock bara en kräk på kvällen, många uppvak på natten dock utan kräk, och sedan en kräk imorse och sen dess har det varit lugnt. Håller tummarna för att det är slut nu. Och håller ännu mer tummarna för att lillskruttan (och helst vi också) har klarat sig för det är inte roligt när en sådan liten blir magsjuk.

Ja ja det är ju så här det är att ha barn. Spritter i mina ben för att få gå ut en sväng nu dock. När Fernando kommer hem är det jag som drar till gymmet (förutsatt friska barn såklart).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar