torsdag 1 februari 2018

Morgonsång

Dadada aaa dii dii da da aaa etc. Så låter det hos oss varje morgon ganska så exakt 05.45. Det är nämligen den tiden på dygnet då Luna tycker det är bäst att bajsa. Det är visserligen lite i det tidigaste laget men man kan inte riktigt bli irriterad för hon har en sådan söt liten röst så man bara smälter. Hon ligger och jollrar för sig själv ett tag, ibland så somnar hon om, och så tar jag upp henne och ger henne mat 06.30 och sedan börjar dagen. Vid åtta ger jag henne lite gröt och sedan går vi och lämnar Theo i skolan. När vi kommer tillbaka vid ca 08.40 lägger jag ner henne i sängen och hon somnar ganska omedelbart och sover ca 1.5 timmar. Efter det är det vakentid och de två senaste dagarna har jag lyckats underhålla henne så att hon inte har ätit lunch förrän vid 11.30 vilket ju är en bra lunchtid! Vid tolv lägger jag henne igen, hon sover ca 1.5 timmar till, är vaken och leker lite, tuttar vid halvtretiden plus äter lite fruktkompott. Någon gång på eftermiddagen behöver hon sova ca 30 minuter till och denna är svårast att få till då den ideala tidpunkten då hon blir trött är 16.00 men då måste vi gå och hämta Theo i skolan. Sen äter hon gröt vid halv sex och tuttar vid klockan sju och sen somnar hon. Och numera vaknar hon sällan alls på natten! Helt otroligt! Jag vågar nästan inte säga det för nu vänder väl allt men vi har i alla fall njutit av det fram till nu. Hon rör sig massor i sängen och varje morgon hittar vi henne med huvudet i fotändan :) Har löst det genom att ha nappar liggandes i alla fyra hörn i sängen så att hon alltid hittar en.

Nu är det dags att starta dagen för mig med. Lite plugg ska det bli!

Världsbäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar