måndag 25 mars 2013

Dålig räckvidd

Jag har ju ganska mycket fritid just nu och tänkte att jag skulle ägna lite av den till att göra mig fin, närmare bestämt tänkte jag måla tånaglarna. Men oj det var svårare än jag trodde! Jag upptäcker nu att jag liksom inte riktigt når fram till mina tår längre, det är en stor bulle i vägen (eller en stor kille snarare ;) ). Jag har inte känt mig speciellt otymplig fram tills nu och gör väl inte egentligen det nu heller men fina tånaglar får nog vänta tills efter förlossningen :)

Nu har jag ju för övrigt rätt att röra på mig igen eftersom lilleplutten är färdiggjord och kan komma ut när  som helst utan att det är några problem. Med denna vetskap gav jag mig på lite lätt styrketräning i lördags och oj oj oj vi kan väl säga att jag inte är riktigt i samma form som jag brukade vara... Efter tre set knäböj utan något motstånd mer än min egen kroppsvikt har jag fortfarande idag en sådan träningsvärk i benen att jag har lite svårt att gå! Det första bodypump passet kommer bli spännande efter det här om man säger så.


Annars har det inte hänt så himla mycket sedan sist. Jag tar det lugnt här hemma och börjar vänja mig vid det. I början var det svårt att bara gå hemma och inte göra något men nu börjar jag komma in i lunket och dagarna rullar på. På ett sätt går veckorna snabbt framåt men samtidigt känns det som om det fortfarande är en evighet tills vi får träffa plutten. Eller han kanske bestämmer sig för att komma väldigt snart, vi får väl se.

Vi har en bil nu vilket är väldigt skönt, speciellt med tanke på att sjukhuset är i Nice så det är ju onekligen lättare att ta sig om man har ett transportmedel. Jag vågar dock inte köra bilen så mycket än, jag känner den inte lika bra som min gamla bil och jag undviker gärna att köra så här nära förlossningen.

Nu ska jag återgå till mina naglar, kan ju i alla fall försöka få till händerna nu när fötterna är utom räckvidd :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar