torsdag 14 mars 2013

Jaha då var jag här igen

Jaha här sitter jag och har ingenting speciellt att göra så tänkte att jag ju kunde testa att skriva lite i bloggen igen. Det var så länge sedan jag var här så blogger har hunnit byta UI ser jag, spännande värre.

Okej så en liten snabbsummering av var vi är idag. Det jag har sysslat med under min frånvaro är att göra en bebis. Är nu gravid i 9e månaden så snart är det dags! Har inte riktigt haft ork eller lust att dela med mig av mina tankar under den här tiden och vet inte om jag kommer känna för det nu heller om jag ska vara helt ärlig men just idag så ville jag skriva lite i alla fall.

Jag har haft en helt extremt effektiv dag måste jag säga. En stor kontrast till mitt liv de senaste veckorna som då jag redan är mammaledig men inte har en bebis än mest har bestått av vila, vila och lite mer vila. Men idag har jag hållit igång sedan morgonen med att leta och köpa ny bil! Var nämligen i en bilolycka i fredags... Allt gick bra som tur vad men bilen är inte så pigg (läs den fungerar inte alls och kommer inte gå att reparera) och då vi ju akut behöver en bil nu så letar vi aktivt. Idag har jag alltså pratat med banken för att kunna betala bilen, med försäkringsbolag för att kunna försäkra bilen och slutligen med bilförsäljaren för att...ja precis ni gissade rätt, kunna köpa bilen! Jag tror vi har hittat "vår" bil nu och om allt går som det ska så har vi den på måndag redan. Det blir en Renault Megane i äkta fransk anda (ja eller för att det är den sortens bil som finns att köpa här) men den är relativt ny och verkar vara i bra skick. Det är så mycket att tänka på när man ska köpa en begagnad bil! Man kan ju inte lita på någon alls så det gäller att kolla och dubbelkolla och kolla igen men nu har vi verkligen gjort så gott vi kan så jag hoppas hoppas att det är tillräckligt. Här är bilen om ni är nyfikna: http://www.lacentrale.fr/auto-occasion-annonce-18997643.html

Jaha nu har jag inte så mycket mer att säga. Det händer liksom inte så mycket i mitt liv just nu, jag väntar mest. Kan berätta en massa om alla franska TV shower men jag tror inte det är speciellt spännande för någon att läsa om... Men snart snart har vi en liten plutt så det här är lugnet före stormen kan man säga, en väldigt bra storm då, en storm som jag längtar väldigt mycket efter nu. Så hej så länge, vi får se när/om jag återkommer.


3 kommentarer:

  1. Men hallå!! Kul o se dig här!

    Bilden på dig är underbar! F är en duktig fotograf.

    Otäckt med bilolyckan, men så skönt att det gick bra!

    Ny fin bil får nu ju dock... det är alltid kul!

    Var rädd om dig och Lycka Till med allt!! Längtar efter den lille♥

    Stor KRAM!! Anna

    SvaraRadera
  2. åh, vad roligt med en bebis :)
    Då är BF snart då? :)
    Får passa på att önska dig en god fortsättning på året. kram Molly

    SvaraRadera
  3. Tack detsamma Molly! Ja nu är det snart dags :)

    Och tack Anna, jag längtar också :)

    SvaraRadera