torsdag 30 november 2017

De gör mig galen! Och Theo läser!

Premiärtur i storvagnen i förrgår
Sedan jag fick Luna, och främst, sedan jag har försökt få Luna att sova har jag utvecklat en ännu större illvilja mot barnsliga mopedister och motorcyklister. Dessa små killar och män, för ja jag drar mig till att säga att jag bara har sett män göra detta hittills, som måste hävda sig genom att föra så mycket oväsen som möjligt. Varför gasa för fullt i en backe? Varför plocka bort ljuddämparen? Varför accelerera till max på vägen här utanför? Tror ni att vi tycker ni är häftiga? Verkar ni mer manliga för detta? Svaret är NEJ! Ni verkar så små och osäkra och extremt löjliga små pojkar och ni stör och vi blir irriterade och vi tycker inte om er. Det är det enda som händer! Och, ni väcker små bebisar som försöker sova! Om och om och om igen! Enda sättet att få Luna att sova är att sätta på White noise med hög hög volym, annars rycker hon till hela tiden. VÄX UPP MÄN!

Och nu när jag har avreagerat mig så kan jag berätta den glada nyheten att natten gick något bättre. Somnade vid sju, sov utan uppvak (!!!) till tio då hon åt, sov fram till klockan två (oj, oj, oj!), somnade om och vaknade klarvaken vid fyra (det var här det började gå lite sämre...) var pigg och vaken till klockan fem, åt, var pigg och vaken kanske 30 minuter till och somnade sen om till klockan sju. Man får inte vara för kräsen, detta var ändå framsteg!

Och den stora nyheten förstås! Theo har lärt sig läsa! Det blir inte alltid rätt men kortare ord fixar han. Han har kollat på fem myror är fler än fyra elefanter om och om igen och det var då det klickade tror jag. Han har inte velat försöka innan men nu efter att ha sett det tycker han det är spännande. Första ordet läst var "Biot" från väderappen på telefonen, alltså skrivet med små och stora bokstäver. Han har även läst London, Paris, Amsterdam (lite svårt), Linköping (svårt men det gick) osv. Duktiga killen!

Klädde julgranen igår



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar