tisdag 7 november 2017

Magsjukor och inställda besök

Ända sedan Luna vaccinerades för rotavirus för snart två veckor sedan har hon ont i magen och sover jättedåligt. Hon somnar vid sjutiden, vaknar och skriker vid niotiden, håller på och vaknar hela tiden fram till att hon äter vid 10 tiden, blir flyttad till vår säng, vaknar varje timme, vaknar vid tretiden och är klarvaken och somnar inte om på en halvtimme, fortsätter att vakna hela tiden fram till morgonen. Och siestorna sover hon bara trettio minuter sedan vaknar hon och skriker och så får man börja om. Som följd av detta börjar hon bli jättetrött och grinig, vilket hon ju aldrig är i vanliga fall. Och som en följd av detta är både jag och Fer helt slut.

Halvkul kändes det därför när Theo vaknade och kräktes igår morse... Han var sedan dålig hela dagen och natten igår och börjar nu må lite bättre men är fortfarande inte på topp. Han är alltså inte i skolan och mitt efterlängtade frisörbesök idag fick jag följaktligen ställa in. Litet värdsligt problem men lite trist i alla fall. Försöker dock verkligen jobba på min positiva inställning till livet och lyckades faktiskt genomföra en heldag hemma igår utan speciellt mycket ångest!

idag är det lite segt det ska erkännas. Mycket surfplatta har det blivit för Theo och jag räknar minuterna tills Fer kommer hem från jobbet, men jag hanterar det. Bra där!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar