söndag 2 januari 2011

Min födelsedag del ett och två

Ja jag vet att detta snarare borde vara ett gott nytt år inlägg men jag ligger så mycket efter med vad jag vill skriva här i bloggen så jag får helt enkelt börja en liten bit bak i 2010 så kommer jag så småningom komma fram till dagens datum igen. Och nu tänkte jag alltså äntligen börja med att berätta lite mer om hur jag egentligen har firat min 30e födelsedag.

Totalt sett har jag faktiskt firat inte mindre än fem gånger! Här kommer en liten bildkavalkad från firande nummer ett och två:

Firande nummer ett började på kvällen den 11 December hemma hos oss tillsammans med vänner. Jag hade som vanligt missbedömt tiden så jag var ganska nära paniken när jag insåg att gästerna skulle anlända om 30 minuter och jag fortfarande stod i pyjamas samt att bara hälften av maten var färdigfixad.... Men tillslut lyckades jag faktiskt!
Lite blandade tapas, smördegssnurror, dip, pajer...
Det jag hade missat var tårta. Som tur vad överraskade mig min bästa vän H med denna skapelse:

E anlände först tillsammans med en magnumflaska champagne. En mycket bra början på en mycket bra kväll som för mig fortsatte i Champagnens tecken :)

Me and the boys
Mina gymvänner visar hur stark man blir av att träna på Topfit
Efter några timmar hemma hos oss en del Champagne senare åkte vi till Cannes och Baoli. Jag har inte varit ute och dansat på evigheter, jätteroligt!

Vid halv fyra tiden på morgonen lämnade vid Baoli och drog oss hemåt och vid fyra tiden somnade jag. Det var slutet på firande nummer ett...

"Morgonen" efter alltså vid ett-tiden då jag vaknade till liv berättade min pojkvän för mig att jag skulle packa min väska för nu skulle vi iväg till Cap d'Antibes och bo på hotell! Han hade bokat en svit på ett femstjärnigt hotell på Capen där vi spenderade kvällen tillsammans med god mat och mer Champagne! Åh vilken överraskning det var, jag började nästan gråta så glad blev jag!

Hotel Belles Rives
Utsikt från rummets balkong, vi var precis vid vattnet!
Badrum med miniprodukter från L'Occitaine...
...och badrockar och tofflor
Vi beställde room service: Fois Gras mm
Jag tog ledigt på måndagsmorgonen och myste på rummet med frukost och en bok, här är precis innan jag ska gå
Bild från balkongen
Jag har en massa mer bilder men de ligger i min Blackberry och jag har inte kabeln för att föra över dessa just nu. Ska försöka lägga till dessa senare.

Ja där har ni alltså min födelsedag del ett och två. Och innan jag slutar att skriva vill jag ju såklart, även om detta inte är syftet med inlägget, passa på och önska er ett riktigt Gott Nytt År!!!!

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder Johanna! Firad ordentligt med all rätt! Bästa presenten och överraskningar med Fers medlemskap och så lägenheten, så spännande! Du får rapportera!

    Mysigt det var att få se er tillsammans, ni är så fina ihop du o Fer! Jättefin lägenhet i Linköping med fönster från alla håll och min dröm, en öppen spis!! Hälsa din mamma och tacka så mycket!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Vilket hejdundrande firande! Helt på sin plats när man fyller jämnt. Vilken underbar tårta dessutom. Blev helt sugen när jag såg den :)

    SvaraRadera
  3. Jätteroligt att ni kom Anna! Mamma hälsar tillbaka och jag lovar att rapportera :)

    Ja tårtan var rätt så god kan jag säga :)

    kram

    SvaraRadera