torsdag 7 juli 2011

Jordbavning - check!

Ja da hade man varit med om sin forsta jordbavning. Eller ja jag vet inte om man kan kalla det en riktig jordbavning, nog mer jordskalv, men lite laskigt var det allt. Lag och kollade pa TV nar bilden plotsligt forsvann och det tog ca 30 sekunder innan den var tillbaka. Konstigt tankte jag. Och da borjade soffan skaka som om nagon stod och puttade pa den. Jag skulle precis vanda mig om och saga till Fer att sluta da jag insag att han inte var dar utan i vart rum. Det pagick kanske bara i 3 sekunder men det var anda en konstig kansla och lite skakis blev jag.

Laste pa natet och tydligen lag epicentrum utanfor Korsika och magnituden var 5,3 pa Richterskalan, inte sa imponerande alltsa. Men anda, jag har kannt hur jorden gungar. For en svensk ar det lite exotiskt eller hur?

1 kommentar:

  1. Fy vad otäkt! Mer läskigt än exotiskt skulle jag vilja säga! Nu vill jag stanna hemma på säker gnejs o granit! Hoppas det är lugnt nu! Kram Anna o Din pappa Kramarom!

    SvaraRadera