fredag 22 juli 2011

Skrotbil!

Jag ar arg pa min i vanliga fall alskade bil. Den (eller hon som jag alltid sager) ar inte speciellt palitlig pa sistone, i synnerhet inte de senaste tva dagarna. Det ar som om hon inte lyckas pumpa tillrackligt med bensin till motorn. Det ar inget nytt problem. Ibland, speciellt i borjan nar man kor, sa har motorn bara dott. Varvraknaren gar i botten nar man trycker ner kopplingen och alla varningslampor lyser. Sedan gar det snabbt och latt att starta om bilen igen.

Men nu har hon borjat kranga mer. Tva mornar i rad sa ar det lite svart att fa igang motorn och nar man vaxlar sa faller varvraknaren ner sa att bilen naastan stannar och sa kommer den igang igen. Eller sa stannar den for hogt, hogre an 10, sa det blir for hog spinn pa motorn. Sa haller bilen pa och naaastan stannar ett par ganger tills den slutligen dor helt. Och da har det, peppar peppar, gatt alldeles utmarkt att starta om och sedan kora som vanligt.

Men detta ar ju inte normalt eller hur? Och det har resultatet att jag nu ar supernervos eftersom jag om 10 minuter maste ta bilen och kora till kiropraktorn och jag vill verkligen inte att den ska krangla nu igen. Speciellt inte nu da pojkvannen ar bortrest sa att jag ar helt sjalv med problemen :( Det ar bara en bil, inget superproblem alls jag vet, bara en bil, bara en bil, bara en bil. Men kom igen kara bilen, hall ut lite till innan jag maste borja krangla med dig!

1 kommentar: