tisdag 15 november 2011

Alla borde fa trana med en PT!

Precis tillbaka fran mitt tredje pass med min PT och det var bade bland det jobbigaste och det roligaste jag gjort! Nar jag kom tillbaka sa min engelska trainee "you look like you are on drugs, speeded" och ja det beskriver ganska bra hur jag kanner mig. Totalspeedad ar val uttrycket som bast kan anvandas. Det ar sa sjukt jobbigt att trana med JP (min PT), redan efter 15 minuter kanns det som om jag inte ska orka mer, fast det som ar sa haftigt det ar ju att jag orkar tillslut. Men jag blir sa trott sa att jag nastan faller ihop i en hog pa golvet. Sista ovningen for dagen var dips och sista repetitionen gick det bara inte att trycka upp, jag kollapsade ner pa golvet istallet och JP fick typ bromsa fallet :) Jag skulle aldrig kunna pusha mig sjalv pa det sattet om jag bara tranade sjalv. Trodde inte att PT skulle gora nagon stor skillnad for mig da jag ju redan ar valdigt motiverad men det ar en helt annan varld. Riktigt coolt! Jag upprepar det jag sa i titeln till detta inlagg, alla borde i alla fall testa att trana med en PT nagon gang!

Dar har vi honom, JP himself. Han ar inte sa farlig som han ser ut.
Sen ska aven namnas de rent halsosamma aspekterna. Som att JP har sett vilka muskler som ar for svaga pa mig (ryggen mellan skulderbladen) vilket har lett till att mina axlar drar framat och jag far ont. Efter bara ett par pass med honom har det onda nastan helt forsvunnit da vi fokuserat pa ovningar som motverkar problemet. Sa aterigen, om du tranar mycket ja da ar det annu mer vart det att i alla fall gora nagra pass med en PT!

Och dagens gymanekdot. Tranaren for Antibes basketlag vill inte trana i gymmet samtidigt som mig da han tycker det ar deprimerande att jag ar sa stark :) (sagt skamtsamt saklart men jag tar garna at mig komplimangen!)

Wohooo kanner mig lite som Supergirl idag igen! Fortfarande tre timmar senare sitter jag med ett larvigt flin pa lapparna och ar helhog pa endorfiner. Jag AAALSKAAR ATT TRANA!!!



2 kommentarer:

  1. PT är en bra push i träningen. Jag har det ibland värt varenda krona. Hoppas att allt är bra med Dig!! Här hemma är det dimmigt och plus 4grader. Jag trivs i detta väder. Älskar det bara . Inget stress bara lugn. Läste att perioden där folk är mest deppade är FAKTISKT på våren. Precis som jag trott. På hösten är det bara så att alla ska tycka att det är depp väder. Ingen får tycka det på våren. Bara stress på våren. En stor kram. Prinsen hälsar.

    SvaraRadera
  2. Skont att du trivs i vadret. Jag ar nog anda mer an hostdeppare sa det ar ju tur att jag bor har i Frankrike dar jag slipper det graa vadret till en stor del! (fast da det regnar, ja da oser det verkligen ner a andra sidan...)
    kramar

    SvaraRadera