fredag 18 november 2011

Forvanansvart enkelt!

Idag pa lunchen var det dags for mig att testa intervaller pa lopbandet for forsta gangen. Nagot som jag fruktat lite grann da det dar med att springa ju inte ar riktigt min grej. Men jag maste saga att jag forvanade mig sjalv med hur latt det gick! Jag hade fatt riktlinjer av min PT:

  • Varva snabb gang i ca 6.5km/h med snabb jogg i 13km/h, 1 min av varje under 25 minuter
Nar jag borjade markte jag dock snabbt att 6.5km/h var for langsamt for mig och sa visade sig aven 13km/h vara. Dessutom var jag inte speciellt trott efter 25 minuter. Sa mitt pass blev istallet:

  • Varvade snabb gang i 7.5km/h med snabb jogg i 13.5km/h, 1 min av varje, under 30 minuter (detta innebar att jag antligen lyckades ta mig 5 km pa under 30 minuter, 29.28 min, jippii!)
  • Fortsatte sedan att jogga i ytterligare 11 min i 10km/h. En takt som tidigare kants ganska sa snabb men nu kandes lugn och skon, kanske for att jag sprungit intervaller innan?
Totalt tog jag mig 7 km pa 41 minuter vilket jag ar nojd med. Och jag hade latt kunnat forsatta att springa i minst 10 minuter till men jag trottnade samt hade inte mer tid pa mig sa det fick racka for den har gangen.

Nu har jag precis avslutat lunchen och ska arbeta nagra timmar innan det ar dags for HELG!!! Tummen upp for det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar