tisdag 17 april 2012

Joda det blev bra...

Det ar bara jag som ar sa seg med att fa ut receptet! Men nu blev jag lite motiverad av Annas kommentar sa jag har kommer bade slutresultat och recept. Inte fantastiskt vackert men i alla fall mer aptitligt en vad smeten var... ;)


Receptet ar hamtat ratt av fran Smaljeansens blogg. Enda forandringen gjord av mig var att jag anvande russing och gojibar istallet for tranbar da jag inte hade nagra tranbar hemma. Sa har gor man:


Sega proteinbars med smak av kanel och vanilj
8 bars (jag gjorde 12 som ni ser)
1 dl proteinpulver med vaniljsmak
2 msk agavesirap
1/2 banan (40g)
1 dl kokosflingor (30g)
1 dl sötmandel
1 dl havregryn (30g)
2 äggvitor
2 msk russin

1 msk gojibar
1 msk kanel
1 tsk vaniljpulver

Mosa bananen. Blanda alla ingredienser noga. Smeta ut till en fyrkantig kaka på c:a 1/2 plåt (papper under). Grädda i 175 grader c:a 20-25 minuter (så länge det går utan att det bränns, ju längre desto godare!) Dela i 8 delar, låt svalna. Förvara i frysen - de är ätbara direkt därifrån!


1 bar = 140 kcal, 20% protein, 35% kolhydrater, 45% fett

1 kommentar:

  1. JA, vad bra att de blev goda! Jag tycker att de ser riktigt smarrigt ut nu, jämfört med förra bilden! Mmmm... känner doften! KRAM Anna

    SvaraRadera