måndag 25 juni 2012

Kikärtsbollar - jo det är gott!


Lika bra att jag fortsätter nu när jag äntligen kommit igång med att lägga in lite recept på bloggen. Det har legat och gnagt som ett dåligt samvete ett bra tag och nu börjar jag tappa bort mina små lappar med egenkomponerade recept så det är bäst att jag sätter igång och pränta ner det innan det är försent.

Vad ni ser ovan är något så ovanligt som kikärtsbollar. Det låter inte speciellt gott, jag förstår, men det är faktiskt riktigt mumsigt. Jag har tagit inspiration från diverse bloggar men detta är en liten egen variant med havregryn. Höjer ju visserligen kolhydrathalten något men havregryn är faktiskt nyttigt så det är okej tycker jag!

Mixa samman:
- 1 burk kikärtor
- 1.5 skopor (drygt 1dl) proteinpulver med kaffesmak (jag använde scitec nutrition cappuchino, bästa proteinet!)
- 3 msk jordnötssmör
- stevia sötning efter smak
Rör i 1-2 dl havregryn (jag kommer inte ihåg, prova er fram)
Rulla till små bollar som ni rullar i kokos. Färdigt! 

Bollarna kan förvaras i frysen och tas fram någon timme innan förtäring. Mumsigt mumsigt!
Sent from my Blackberry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar