måndag 27 juni 2011

Nu då?

Det är konstigt hur det är. Vi har haft vecka efter vecka med fullt upp och saker att göra hela tiden. Och jag har längtat efter att det ska lugna ner sig och att kvällarna skulle bli som de brukade vara. Och nu är det lugnare men vad händer? Jo det känns nästan lite tomt. Vad brukade jag göra förut liksom? Det tar ett tag att varva ner helt enkelt, det är väl bara att inse.

Jag hoppas att jag nu med lite mer tid ska kunna komma igång att skriva lite mer i bloggen igen för just nu är det totaltorka. Jag kan verkligen inte komma på någonting som bör skrivas ner och känner mig inte speciellt sugen på att sätta mig framför datorn heller. Men jag tror det kommer att komma tillbaka. Ju mer som jag hittar tillbaka till mina gamla rutiner ju mer kommer nog lusten komma tillbaka. Men tills det händer så kommer det nog fortsätta lite mer som det är just nu, med lite sporadiska mobilinlägg. Det får helt enkelt vara så just nu.

Ligger just nu i vår nya soffa och skriver medan jag tittar på vår nya TV som står på vår nya TV bänk. Det är mycket nytt hos oss just nu. Det finns bara två saker som inte är nya. En golvlampa och en matta. Men det känns trots allt det nya väldigt mycket som hemma. Kanske för att den förra lägenheten var ju inte min, ingenting där var mitt. Så även om jag inte har några minnen med sakerna här så är de ändå mina.

Nej nu är jag mer sugen på att läsa andras bloggar än att skriva i min egen. Så ni får ha en trevlig kväll alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar