tisdag 17 juli 2012

Min konstiga kropp

Nu ar vi hemma igen efter en fantastiskt skon semester i Sverige. Trots att vi tog det valdigt lugnt hann vi med att besoka Stockholm, Vasteras, Norrkoping, Linkoping, Goteborg, Smogen, Grebbestad och Lysekil under de 10 dagarna som vi var ivag. Inte illa! Det var sa himla fint pa vastkusten och aven om det var lite kyligt sa hade vi ganska sa tur med vadret och solen sken for det mesta. Nedan ar en bild fran fina Lysekil.

Nu till det lite konstiga. Jag tror nog faktiskt att jag nu med all ratt kan saga att jag ar helt och fullt beroende av min traning. I Sverige gjorde jag inte manga knop vilket jag kande att jag behovde, min kropp var sliten och vila stod pa schemat. Men efter runt 5 dagar med ytterst lite aktivitet borjade jag fa vark i benen. Stralande vark fran hoften/rumpan och nerat. Efter en dag med totalt stillasittande i transporten fran Linkoping till Smogen eskalerade varken och foljande dag hade jag sa ont sa att jag var tvungen att ta en varktablett for att sta ut. Det konstiga var att sa fort som jag rorde pa mig sa forsvann varken, dock bara tillfalligt och den aterkom sedan igen nar jag atergick till mitt naturliga semestertillstand = noll rorelse. Jag forsokte de foljande dagarna rora mig lite mer men mycket blev det inte och saledes fortsatte varken, den utokades aven nagot till att ocksa inkludera ryggont.

Men nu, nastan direkt efter att jag ar tillbaka i min normala rytm, har varken helt forsvunnit. Detta hande till och med innan jag gick till gymmet pa kvallen och efter gardagens traningspass har jag nu alltsa ingen vark alls langre. Tva slutsatser av detta:
1. Jag sitter inte still nastan alls aven nar jag inte tranar i mitt vanliga liv. Jag springer till toaletten. Fyller pa med vatten. Gar over till ett annat kontor etc minst var 30e minut. Myror i byxorna pa hog niva!
2. Min kropp ar validgt konstig! Traningsvark ar ju valkant men vilovark?

Nej bast att jag ger mig av till gymmet nu da, min kropp verkar vilja det ;)


Sent from my Blackberry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar