onsdag 4 juli 2012

Semester och Nadal

Åh jag är äntligen på semester! Med svenska mått mätt så är väl mina knappa två veckor ganska fjuttiga men med mina mått mätt, som sällan tar mer än en sammanhängande vecka, känns det väldigt VÄLDIGT skönt! Jag har börjat med två dagar helt för mig själv då pojkvännen fortfarande arbetar vilket har varit väldigt skönt men det har samtidigt gått alldeles för snabbt! Kommer behöva ta några fler dagar och bara vara hemma känner jag, är en sådan hysteri med att resa runt så fort man är ledig och utnyttja varenda minut, men jag trivs rätt bra med att bara vara hemma, ha tid att ligga i solen, gå till stranden, shoppa och träna så mycket jag vill! Mer hemmasemester åt mig! :) (sedan ska det såklart bli jätteroligt att åka till Sverige ikväll, missförstå mig inte!)

På tal om att träna så hade jag ett intressant möte på gymmet idag. Stod och pratade med en av tränarna när han pekar på en äldre man i 70 års åldern och säger att denne man minsann har tränat många av de bästa idrottarna till exempel Nadal, och tydligen i viss mån gör det fortfarande. Min vän tränaren är en sådan där kille som pratar med allt och alla så han drog sig inte för att gå fram till mannen för att presentera mig. Mannen, vi kallar honom Nadals coach för att göra det här lite lättare, såg något frågande ut till varför han skulle lära känna den här blonda svenska tjejen och var minst sagt ganska butter till en början. Jag var också något frågande till vem denne man var och min vän tränaren babblade på som han gör om allt och inget. Hursomhelst, visar sig att Nadals coach känner till Sverige väldigt bra då han varit i Båstad många gånger etc så vi pratar på lite och sedan inte mer med det.

Väl inne i gymmet börjar Nadals coach prata med mig igen. Ger mig tips angående hur han såg mig träna igår. Att jag bör träna mer explosivt med tanke på min kroppssammansättning och för att optimisera min kapacitet. Jag är lång, alltså viktigt att inte få för tunga muskler utan mer explosiva etc etc. Jag lyssnade så mycket jag bara kunde, det här är ju mannen som normalt sätt säkert tar minst 1000 euro för en coaching session så kan man få några gratistips är det ju bara att tacka och ta emot! Men det som imponerade mig var när vi senare pratade igen, Nadals coach, min vän tränaren och jag. Nadals coach, som tydligen även är mental coach som hjälper idrottare att nå sin absoluta maxkapacitet och vinna, började, efter att då ha kännt mig i ca 5 minuter analysera mig och berätta hur jag var, och det stämde så fruktansvärt bra så det var lite läskigt! Började undra om någon hade berättat om mig för honom innan för hur kunde det vara möjligt för en helt okänd man att bara läsa av mig sådär? Ett litet utdrag:

- Jag är tävlingsinriktad men inte för att jag egentligen älskar att tävla utan för att det är i min natur att alltid göra det (stämmer, jag tävlar med allt men riktiga tävlingar gör mig bara sjukt nervös)
- Jag är något blyg (hur sjutton han kunde veta det med tanke på att jag hade pratat med honom helt öppet?)
- Den som ska vara min pojkvän måste vara väldigt säker på sig själv för annars har jag en tendens att ta över, men samtidigt behöver jag väldigt mycket bekräftelse från pojkvännens sida (sant sant sant)
- Jag är mångsidig, det vill säga jag kan vara den smidiga försäljaren men kan samtidigt bli arg och säga ifrån när saker inte är som jag vill (ja alltså här vet jag inte, tror jag kan ha missat lite med franskan men tror det var ungefär detta han sa)

Utifrån detta pratade han om hur man ska tänka när man tävlar för att sträva framåt osv. Vi blev tyvärr avbrutna så hann inte prata klart så hoppas på att träffa honom igen snarast. En mycket intressant man!

Nu ska jag packa det sista för att om fyra timmar lyfta mot Stockholm!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar