söndag 6 maj 2012

Detta har hant...

Ja hm det ekar ganska sa tomt har pa sistone. Fruktansvart tomt skulle man till och med kunna saga. Jag ar helt enkelt valdigt inspirationslos for tillfallet, kombinerat med att jag som allra oftast har valdigt lite tid da jag inte redan har nagot inplanerat. Men om ni undrar sa har jag sysslat med foljande de senaste veckorna:

- Jobbat ganska mycket
- Tranat ganska lite (for att vara mig)
- Spenderat en helg i London. Mycket kallt men trevligt
- Akt med motorcykel tur och retur till la Grande Motte. Valdigt vackert i Provence men nu har jag ont i rumpan av allt sittande!

Och nu ar det arets basta manad i Frankrike. Fullt med lediga dagar! 1 maj, 8 maj, 17 maj OCH 28 maj. Sa nej jag jobbar inte imorgon, jag ar ledig anda fram till onsdag sa det sa! Imorgon ska jag bara ra om mig sjalv. Baka en massa. Sola lite pa taket. Trana ganska mycket. Ja sant som jag tycker om att gora helt enkelt!

Och nu, nu ska jag mysa lite med pojkvannen innan det ar dags att sova.

Gjorde forresten om browniekakan med bonor och denna gangen blev det battre! Tror det nya receptet var ungefar sahar:
Mixa samman:
- 3/4 burk vita bonor
- 1.5 mogen banan
- knappt 1 dl stevia sotningsstro
- knappt 1 dl choklad och kokosprotein
- 1.2 dl kakao
- en nypa salt
- lite vaniljessens
Och sa 25 minuter i ugnen pa 150 grader. Mums! (till och med pojkvannen godkande den har gangen!)


Sedan gjorde jag aven en ny vegetarisk biff da jag fick vita bonor over.
Mixa samman:
- drygt en burk vita bonor
- 1 agg
- tva navar sotmandel
- 2 tsk sambal oelek
- lite spiskummin och ingefara
- salt
Ror sedan i:
- 100 gram keso
Smeten blir ganska los sa klicka direkt i stekpannan. Stek ca 5 minuter pa varje sida i olivolja. Mumsigt!


Nagra bilder blev det inte da jag hade besok och saledes annat for mig an att dra fram kameran men det sag gott ut ocksa jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar