tisdag 20 augusti 2013

Hemmaträning

Tänkte att bloggen skulle återfå lite av sin forna karaktär (även om detta inte intresserar lika mycket som bilder på en viss plutt) och tänkte därför börja logga mina hemmaträningspass här.  Om inte annat så kan det fungera som en bra övningsbank för mig i framtiden. Jag försöker få till någon typ av träning ca 5 dagar i veckan. Det blir inga långa pass för det fungerar inte med lillplutt men 15-40 minuter brukar det bli beroende på Theo's tålamod. Jag testar allting jag hittar på nätet och vissa pass är bra, andra mindre.

Här kommer dagens pass som är hämtat från blondeponytail.com 

30 sekunders arbete följt av 15 sekunders vila. Då alla övningar har kompletterats vila en minut och börja om. Jag körde cirkeln totalt 3 ggr. Första varvet gick väldigt lätt, andra varvet började bli lite tungt och sista varvet var svettigt! Ett bra snabbt helkroppspass som både arbetar styrka och kondition. Rekommenderas! (för förklaringar på övningarna följ länken ovan)

1. Power Lunges
2. Walking Planks
3. Squat Jumps
4. Push-ups
5. Butterfly Sit-ups
6. Split-jack lunges
7. Plank Jacks + Knee Tuck
8. Skiiers
9. Sumo Squats
10. Burpees

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar