måndag 14 oktober 2013

Hallongrottor

Nej det här smakar inte som hallongrottor och konsistensen är precis som föregående kaka inte så kaklik utan snarare mjuk. De här kakorna tycker jag är goda, pojkvännen håller dock inte med. De är mer ett nyttigt mellanmål än en nyttig kaka kanske. Ska experimentera vidare på grundreceptet och se om de kan bli ännu godare. Nästa gång ska jag till exempel skippa kanelen då banan och jordnötssmör ju är en jättegod kombination ändå. Receptet är hämtat från föräldrafitness.


1 dl jordnötssmör
1,5 mogna bananer (mosade)
1 dl havregryn
1 msk kokos
1/2 tsk bakpulver
2 tsk kanel
1 ägg
ca 1 dl frysta hallon
Blanda ihop alla ingredienser utom hallonen.
Klicka 12 blivande kakor på en bakplåtsbeklädd plåt (rätt tunt) .
Lägg på hallon i mitten (jag mosade ihop mina så att de skulle likna en sylt)
Grädda i ugnen på 175 grader i ca 15 min. Är kakorna för mjuka kan de stå kvar ett tag i eftervärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar