tisdag 11 oktober 2011

Ett bra benpass!

Mina kontorsvanner ar inte sa intresserade av mina gymhistorier sa det blir att beratta pa bloggen istallet.

Idag kandes 100kg pa benpressen relativt latt! Och jag lyckades till och med kora 2x4 reps pa 110 kg! Tank att nar jag borjade prioritera ben for drygt en manad sedan lag jag pa 80 kg med nagra repetitioner pa 90kg (och nar jag borjade i gymmet for ett och ett halvt ar sedan lag jag pa 60 kg pa de flesta repetitionerna och lyckades bara med nagra pa 80). Benpress idag:

25x50 kg (uppvarming)
12x80kg
10x90kg
8x100kg
4x110kg
4x110kg
10x100kg
10x90kg

Forutom detta korde jag aven baksida ben 3x12 reps, insida + utsida lar 3x30 reps pa varje med maskinens maxvikt samt benboj. Haller pa att lara mig tekniken i benboj da jag inte kort detta tidigare. Ar lite laskigt for ryggen tycker jag men det gar battre och battre. Lyckades i alla fall med tva tior pa 50kg + stang. Utan passning vagar jag inte mer an for att inte gora mig illa. Ar dock jobbigare for core muskulaturen an for benen sa jag skulle sakert kunna lasta pa mer om jag bara hade stod dar.

Hann aven med ett par brostovningar, ett par axelovningar samt lite mage. Vill fa fram ett par magrutor till. Har fyra, vill ha sex! :)

Okej nu vet ni, tillbaka till jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar