tisdag 25 oktober 2011

Middagstips och PT-träning


Det var ju hemskt länge sedan jag kom med något middagstips men ikväll testade jag något nytt som jag gärna vill tipsa er om. Tyvärr blev resultatet inte så jättevackert vilket ni ser bildbevis på ovan men det smakade ju lika gott för den skull. Det ovan bild ska föreställa är en omelettwrap fylld med kyckling, avocado och keso, men ja som ni ser så gick wrapen sönder när jag försökte få ur den ur stekpannan. Lite fett vid stekning rekommenderas alltså även om man har en bra teflonpanna ;)

Så här gjorde jag för 1 portion:

Skär en kycklingfile i bitar och stek. Krydda med vad du är sugen på. Jag testade kryddan nedan vilket blev succee! Jag fick den för ett tag sedan och till en början var jag lite tveksam på användningsområde och var därför inte heltänd på den men till kyckling passade den verkligen! Får nog bli min nya favoritkrydda nu :)

Jag vispade sedan två ägg med ca 2 msk mjölk, 1 msk vatten och lite salt och stekte denna tunna äggpannkaka. Det är sedan meningen att man ska vända pannkakan och steka på båda sidor men det gick inte för mig som sagt...Kryddade även pannkakan med lite kakaokrydda :)


Jag "fyllde" sedan pannkakan med kycklingen, en halv skivad avokado och ca 100 gram keso och till detta serverade jag kokt broccoli. Supergott!

Dagens andra stora händelse (ja det faktum att jag var så ambitiös och lagade mat till mig själv fast jag kom hem sent och pojkvännen inte är hemma är också en stor händelse) var att jag tränade mitt livs första pass med en PT. Jag har visserligen kört några pass tidigare med en annan PT på gymmet men då var syftet mer att visa mig hur maskinerna fungerade för att jag sedan skulle kunna träna själv. Den här timmen var något helt annat, nu var det verkligen min träning som var i fokus. Och shit vad jobbigt det var! Jag misstänker starkt att jag kommer ha svårt att röra mig imorgon för jag har förmodligen träningsvärk överallt men det är ju så det ska vara! För första gången på mycket länge var jag helt skakis i kroppen när passet var över = underbart! Vi tränade mycket funktionella övningar med fria vikter, pilatesbollar och kroppsvikt. Det märks verkligen att man blir bra på vad man tränar för här kände jag mig som en total gröngöling. Det tog ett tag innan jag fick koll på kroppen i sidhopp med hantellyft, coreövningar med rull på pilatesboll och armhävningar med sidogång och ett par gånger var jag helt säker på att jag skulle ge upp...men det gjorde jag ju såklart inte! Lite envisare än så är jag ju tack så mycket ;) Men det var riktigt roligt i alla fall och jag lärde mig massor! Detta pass var gratis då jag känner tränaren men jag tror nog att jag ska betala för kanske fem pass till bara för att lära mig mer, finns hur mycket spännande övningar som helst som man kan göra!

Nu ska jag mysa lite i soffan innan det är dags att gå och lägga sig. Imorgon och torsdag blir det sena kvällar med jobbevent så bäst att vila upp sig nu. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar