måndag 2 september 2013

Kompis!

Idag har jag och Theo varit och hälsat på Viveca och hennes son Atle som föddes fyra veckor innan Theo. Och det var första gången som vi har träffat en bebis som både är och faktiskt även ser ut som om han är äldre än Theo. Jag tror Atle vann matchen om mest veck på både armar och lår men Theo var inte långt efter. Det var roligt att se de två små killarna tillsammans, första gången som Theo interagerar (kan man inte säga så? Får felstavning...) lite grann med ett annat barn (även om leksakerna fortfarande var roligast såklart). Theo fick även testa att sitta i en barnstol vilket var en riktig hit, blir projektet att skaffa en i veckan!

Tjena kompis!


Samma min

Klämmer lite på varandra



Och...innan vi åkte till Viveca och Atle så hann jag med lite träning. Ben var det dags för idag och jag fick till ett bra pass. Det var inte så tungt men väldigt svettigt och första delen gav rejält med mjölksyra. Andra halvan var rolig men inte så jobbig och att göra bara den hade inte varit tillräckligt men i kombination med första biten så fungerade det bra. Hämtat båda passen från Blondeponytail som det finns länk till här brevid.

Först gjorde jag GNC workout lean legs. Jag tabatade alla övningar vilket innebär att jag körde varje övning 20 sekunder arbete följt av 10 sekunders vila upprepat 8ggr innan jag bytte. Det var ganska jobbigt, speciellt i 180 graders knäböjvändningarna!

    1. 180* squats
    2. Reverse lunge with kick
    3. Lower body jacks
    4. Cross-back lunge with knee tuck
    5. Pulse squat jumps
När jag var klar fortsatte jag med GNC workout Butt Blaster. 20 repetitioner per övning, tre varv:
  1. Sumo squats
  2. Skiers
  3. Bridge walks
  4. Side lunge with knee tuck
  5. Split squat jumps
Och sedan så kör jag troget min Mammamage app varje dag också för att få tillbaka min platta mage, det går framåt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar