lördag 14 september 2013

"Tung" styrketräning

Igår var det dags för rygg och axlar med lite tyngre vikter och oj vad jag kände att det var längesedan jag tränade på det sättet då. Vikter som brukade kännas löjligt lätta kändes nu allt annat än det . Det var riktigt tungt och jag var alldeles skakig i kroppen när jag var färdig men det var ett bra pass som bestod av två cirklar. Den första för ryggen och den andra för axlarna. Detta eftersom det blev lättast på det sättet då jag behövde tyngre hantlar på ryggpasset än axelpasset och på det här sättet kunde jag köra klart en cirkel utan att behöva hålla på och förlora tid med att byta vikter i mitten.

Ryggpasset. 15 repetitioner per övning, tre varv, 9,5 kg hantel
- Rodd med gummiband
- Ryggdrag under bord
- Enarmsrodd med hantel
- Enarmsrodd med hantel men med armen 90 grader ut från kroppen för att komma åt baksida axel

Axelpasset, tre varv, 15-12-10 repetitioner, 5 kg hantlar
- Axelpressar med hantlar sittande på pilatesboll
- Axellyft åt sidan med hantlar
- Hakdrag med gummiband
- Axellyft framåt med 2,25 kg viktplattor

Passet tog totalt ca 35 minuter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar