onsdag 4 maj 2011

Det gar bakat...

Igar var en tung dag nar det gallde lagenheten. Vi var for tredje dagen i rad installda pa att nu skulle vi borja mala, och den har gangen var vi ganska sakra pa att vi faktiskt skulle bli klara med i alla fall ett tak. Men tji fick vi som man sager! Vi upptackte namligen ett par sma luftbubblor i taket som vi missat innan, och sadana maste man ju ta bort och spackla. Men det var inte nog har, nar vi borjade ta bort de "sma" bubblorna upptackte vi att hela fargen pa taket liksom bara borjade falla av. Blev som stora pappersjok som gick att dra av. Alltsa jag vet inte men jag har en stark kansla av att detta inte ar bra :( Sa nu maste vi:

- Ta bort fargen pa nastan hela taket i tva av rummen
- Eventuellt komma pa nagot satt att tata for fukt
- Spackla ett helt tak?!
- Putsa ett helt tak...
- Stada bort allt damm igen (vi agnade redan tre timmar at detta i mandags)

Sa ja vi ar lite tillbaka dar vi borjade. Alltsa vi har ju spacklat en massa vaggar och putsat en massa redan. Det ar bara det att nu har vi ju upptackt att det finns en hel massa mer som maste spacklas. Och om 10 dagar ar det meningen att vi ska flytta in? Haha det blir ju intressant. Tur att vi inte har nagra mobler i alla fall. Tror att var forsta manad i lagenheten kommer att spenderas pa en luftmadrass pa golvet, men visst det gar ju det med. Att vara raka motsatsen till pedant har ju sina fordelar i sadana har situationer for jag har ju i alla fall inga storre problem att klara av det totala stok som kommer vara var tillvaro den narmaste manaden (manaderna?).

Okej sa nu fick jag klaga av mig lite. Imorgon kommer pappa och Anna. Ska bli roligt och valdigt skont att fa lite hjalp med rad om hur vi ska jobba. Jag och pojkvannen har ju aldrig ens hallt i en malarpensel innan sa vi kanner oss ganska vilse till och fran.

Nej tillbaka till jobbet. Ar ju sista dagen jag arbetar denna vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar