måndag 23 maj 2011

Hem och måla lite

Jag ar nu hemma igen fran min Tysklandsresa. Var ganska trott och lordagen tog jag det darfor, kors i taket, ganska sa lugnt. Fick till och med tid till att sola lite grann pa vart fantastiska tak som jag maste saga igen att jag verkligen alskar! Visst det ar ingen lyx, man maste klattra genom fonstret, det ar stenar sa inte sa mjukt och vi kan inte riktigt satta nagra mobler dar, men det ar jattemycket plats som ar var och det ar en fantastisk utsikt over havet sa det gor mig inte sa mycket att det ar lite smameckigt att ta sig dit.

Men nu ar det slut pa vilan! Imorse var vi uppe och putsade pa var nya vagg och nu ska jag aka hem for att mala lite pa lunchen. Ska jag vara arlig ar jag ganska sa trott pa alla saker som ska fixas i lagenheten just nu. Jag vill bara kunna ta det lugnt och ha mitt vanliga liv. Men det kommer, bara typ tusen saker kvar som ska goras forst... ;)

Nej nu ar det dags att ga. Penseln kallar!

2 kommentarer:

  1. Jösses, är det inte färdigmålat än???
    Kram pappa

    SvaraRadera
  2. haha nej du det ar mycket mycket kvar att gora! Vi (eller en hantverkare) har ju slagit ner en vagg och byggt en ny for att vanda pa garderoben sa vi har inte kunnat gora nagot pa rummen forran nu. Och jag var ju borta hela forra veckan och Fer sagade av dorrar, satte hantag och hjalpte till med vaggen. Och nu maste vaggen spacklas och slipas och spacklas igen. Sa bada rummen ar kvar att mala andra lagret pa, sedan har vi aven koket kvar att mala efter att vi har rivit ut allting dar forstas samt bada badrummen. Ja och sa maste ju parketten laggas. Och sa ska vi bygga interior samt dorrar pa tva garderober. Och nar vi ar klara med allting kommer vi sakerligen behova mala lite igen da man forstor medan man haller pa... Sa vi ar inte pa langa vagar i narheten av att vara klara tyvarr...

    SvaraRadera