onsdag 4 maj 2011

Ett välbehövligt break

Idag har jag inte varit i den nya lägenheten. Jag har inte blivit täckt av damm och jag har inte sett något tak falla av. Det var ganska så skönt faktiskt får jag erkänna. Pojkvännen däremot var i lägenheten och man kan väl säga att det märks på våra humör vem som var där och vem som var hemma istället. Medan jag känner mig uppåt och hoppfull känns pojkvännen mer uppgiven just nu. Men jag är säker på att det kommer att ordna sig för oss, förr eller senare i varje fall!

Jag har däremot inte legat på latsidan idag. Jag har hunnit med två träningspass; bodycombat på lunchen och underbar step efter jobbet. Det var så roligt! Har ju inte hunnit träna så mycket nu den senaste veckan på grund av arbetena i lägenheten och det var ett kärt återseende. En hel vecka sedan jag körde bodycombat sist och jag riktigt studsade fram idag! Och stepen sen, åh så roligt! Återigen tog jag mig igenom hela passet med ett stort leende klistrat på läpparna. Så här ungefär :D

När jag kom hem satte jag igång och städa lägenheten. Vi får ju besök imorgon av Pappa och Anna och då måste det ju vara lite fint. Det märks dock att vi nästan inte har varit här den senaste veckan för det gick förvånansvärt snabbt att uppnå ett ganska så bra resultat. Sedan lagade jag mat till mig själv och killen. Kyckling i creme fraiche sås med senap och timjan serverat med ris blev det. Gott med lite variation till de sallader och pajer som annars varit vår diet den senaste veckan (inga kokmöjligheter på nya stället). Jag har blivit en stjärna på att laga paj. Det kan ju vara världens enklaste mat. Speciellt här eftersom man kan köpa färdig pajdeg nästan gratis. Förgrädda och sen bara fylla med nästan vad som. De senaste dagarna har jag gjort en paj med kyckling, feta ost och spenat, en med skinka, lök, kikärtor, bönor, sambal oelek, broccoli, blomkål och fetaost och så en mer klassisk idag med bacon, lök, emmentalost och broccoli. Den ska nog bli mat på fredag. Jag planerar i förväg, det ni! Ja och det var den sista pajen som jag också har gjort ikväll.

Men nu ska jag sova för imorgon är det måla tak som förhoppningsvis står på schemat. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar