måndag 30 maj 2011

Helgen som varit

Oj da var det mandag igen och jag har inte uppdaterat bloggen en enda gang under helgen. Och det ar faktiskt inte enbart for att jag har haft det fullt upp hela tiden utan aven for att jag helt enkelt inte kande for det, den tiden da jag inte jobbade i lagenheten ville jag bara ligga i solen inte sitta framfor datorn. Sa ar det ibland.

Men jag kan ju ge en liten uppdatering nu pa vad som har hant. Ja som ni sag sa spenderades fredagseftermiddagen liggandes pa vart tak i vad som i alla fall till och fran var en solig himmel. Det var riktigt skont och gjorde att jag lyckades varva ner lite grann och darfor har spenderat helgen i ett behagligt avslappnat tillstand. Fast jag har ju saklart hallt pa och fixat en hel del trots det. Pa lordagen vaknade vi tidigt, som vanligt, sa tidigt att vi hann se soluppgangen (alltsa innan sex, den gar inte upp tre pa natten har) och sa tidigt att vi kom fram till IKEA i Toulon (drygt en timmes bilresa harifran) innan de hade oppnat! (de oppnar klockan nio pa morgonen). Vid klockan tva hade vi alltsa redan hunnit vara pa IKEA vilket inkluderade tva och en halv timmes bilresa totalt samt varit pa soptippen och lamnat en massa plankor och andra rester fran det som var var tidigare garderob och pustade ut med en god lunch pa en uteservering. Sedan bar det av hemat for malning och mer malning, sen ivag till gymmet och bodycombat for mig och kvallen avslutades tillsammans med vanner pa en bar tittandes pa Barcelona matchen. De andra skrattade dock lite gott at oss da vi tydligen sag ut som om vi skulle somna vilken sekund som helst. Ja ja, men har man varit igang sedan klockan halv sex pa morgonen da ar det laggdags vid tio!

Sondagen borjade aven den med, ja ni har ratt, malning! Jag ar ganska trott pa att mala vid det har laget kan jag meddela. Och sedan gor min totala beslutsangest det hela snappet jobbigare. Vilken farg ska man valja? Ar det verkligen ratt? Och fondvagg, ja eller nej och vilken vagg sen da? Just nu har jag allman angest att vi valde vaggen med fonstret som fondvagg eftersom vi ville satta fokus pa denna da den ju har utsikten, fast egentligen ska det ju vara vaggen bakom sangen som ar fondvagg sa nu kanske vi har gjort helt fel! Ve och fasa! Ja okej jag hor ju att det har later lite lojligt men det tar mycket energi i min varld just nu...

Ja sen hande det inte sa mycket mer kul att beratta om, superkort gympass da jag inte var sugen sa jag gick hem igen, matshopping, mer malning; lister denna gang, lite solande pa balkongen, samtal till mamma och mormor da det ju var mors dag! och sen avslutade vi kvallen i "soffan" aka den uppblasbara sangen tittandes pa "TVn" aka datorskarmen.

Det var min helg, ganska sa exakt. Nu ska jag jobba tre dagar och sedan bar det av pa semester!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar