fredag 20 januari 2012

Hur tranar jag egentligen?

Jag brukade ju dokumentera "Veckans Traning" har i bloggen men da de flesta veckorna ser ganska sa lika ut nufortiden, och da jag inte direkt har problem att motivera mig till att trana, sa borjade det kannas lite meningslost. Tankte dock att det anda kan vara roligt att da och da skriva ner hur traningen ser ut just nu for det ar klart att lite variationer blir det ju beroende pa arstid och motivation.

Sa ungefar sa har tranar jag just nu (med variationer saklart, men den ideala veckan):

Mandag: 
Morgonpromenad 40 min (4.4 km)
Efter jobbet: Styrketraning brost + axlar 45 min, Bodycombat 60 min

Tisdag: 
Morgonpromenad 40 min (4.4 km)
Lunch: Styrketraning rygg + biceps + mage 60 min

Onsdag:
Lunch: Bodycombat 60 min
Efter jobbet: Step 60 min

Torsdag:
Morgonpromenad 40 min (4.4km)
Lunch: Bodypump 45 min, Mage-Rumpa 30 min

Fredag: 
Morgonpromenad 40 min (4.4 km)

Lordag:
eventuellt morgonpromenad 40 min (4.4 km)
En gang i manaden: bodypump 60 min, Step 60 min, Bodycombat 60 min
De andra tre helgerna i manaden: Bodycombat 60 min

Sondag:
Eventuellt morgonpromenad
Styrketraning: ben + mage 70 min

Lite kommentarer pa traningen:

  • Jag ar hooked pa morgonpromenader. Tycker verkligen det ar skont att fa komma ut och andas frisk luft innan jobbet och kan riktigt langta efter dem. Da jag inte hinner med dem kanner jag mig seg hela formiddagen. Skulle garna ga ut och promenera aven pa helgerna men pojkvansmys ar ocksa viktigt att prioritera ibland :) sa om det blir en promenad pa helgen eller inte beror pa om pojkvannen ocksa ar sugen pa att ga.
  • For att fa upp flaset lite mer skulle jag garna vilja fa in ett eller tva pass med intervalltraning men kanner mig just nu for trott och omotiverad for detta. Far bli nar varen och ljuset atervander.
  • Lite dumt att styrketraningen ligger tre dagar i rad men da jag ju arbetar med olika muskelgrupper for att sedan kora igenom alla pa Bodypumpen ett par dagar senare hoppas jag att det ar okej i alla fall. Sondagar ar for ovrigt den enda dagen som jag hittat da jag kan kora ben eftersom man blir smatt handikappad ett par dagar efter...
  • En lordag av fyra kor jag som sagt tre pass pa raken. Det ar da min favoritledare kor passen. Egentligen ar det inte alls idealt att kora ytterligare ett bodypump pass dar utan jag gor det enbart for att jag tycker det ar roligt. Dessa veckor flyttar jag aven (eller hoppar over) sondagens traning.
Om jag tranar pa lunchen dricker jag oftast en halv proteindrink innan passet och andra halvan efter. Om jag inte alls ar hungrig tar jag endast aminosyror. Samma galler for kvallstraning men vid kvallstraning tar jag aven lite jordnotssmor direkt da jag kommer hem eftersom det oftast drojer ett litet tag innan det ar middag.

Resultat? Joda litegrann i alla fall :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar