onsdag 11 januari 2012

Plotsligt hander det!

Har lyser solen som vanligt aven om vi har lite kyligare temperaturer nu i alla fall pa morgonen men jag ska verkligen inte klaga. Sa har pa vintern kanner man mer an nagonsin fordelarna med att bo har nere! :)

Jag har haft lite ont om motivation den senaste veckan. Att komma tillbaka fran semestern var inte sa roligt och jag har till och med haft svart att fa till ett riktigt sug for gymmet, har mest bara kant for att ligga i soffan och ata godis. Men nu far det vara slut pa degarfasonerna! Som pa bestallning fick jag lite ny motivation serverad till mig igar pa gymmet da jag blev tillfragad om jag kunde tanka mig att vara modell for bilder till en webbsida som saljer kosttillskott, gymartiklar etc. Saklart jag kan! Jattekul ju att inte bara fa modella (ja visst ar man fafang) men att fa ta traningsbilder i gymmet ar ju toppen! Sa nu har jag drygt en manad pa mig att komma i annu battre form! Roligt for jag behover ett mal for att vara riktigt motiverad!

Sedan tankte jag aven dela med mig av ett recept som jag lagade i sondags. Kycklingfile fylld med adelost och lindad med bacon/jamon serrano serverad med en bonrora. Gott och enkelt!

Kycklingen:
Skar en lucka i kycklingfileerna och stoppa in skivor av adelost. Ca 30-40g adelost per file tror jag
Linda fileerna med bacon alternativt lufttorkad skinka for att undvika att osten ramlar ut
Lagg i en ugnsform i vilken du har ca 0.5cm vatten (blir god sas) och stall in i mitten av 200g varm ugn i ca 30 minuter

Bonroran:
Hacka en vitloksklyfta och fras i lite olja utan att den tar farg
Tillsatt en burk kidneybonor, tva hackade tomater och ett par matskedar balsamvinager
Lat koka samman nagra minuter
Smaksatt med lite basilika, salt och eventuellt lite ingefara

Servera kycklingen med bonroran. Gott! (ursakta ful bild dock...)


3 kommentarer:

  1. Häftigt att du blir modell! Grattis får man väl säga. Receptet på den där kycklingrätten verkade lovande. Ska pröva.
    Kram pappa

    SvaraRadera
  2. Grattis, jättekul! Precis som komplimangen i Colombia, du är modellsnygg! Tjusig som en gasell! Kul med lite extraknäck också! Vilan var säkerligen välbehövlig för dig! Soligt o milt väder hos oss idag, skönt! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket båda två! :) Det ska bli roligt! Soligt här med, varmt mitt på dagen och kyligare på morgon och kvällar. kramar

    SvaraRadera