torsdag 5 januari 2012

Komplimanger

Komplimanger ar alltid roligt att fa och man kan aldrig fa for manga eller hur? Extra roligt ar det om komplimangerna ror nagot som man verkligen har jobbat for, till exempel muskler och kroppsform da i mitt fall. Nar jag var i Colombia sa fick jag en valdigt fin och rolig komplimang gallande detta som jag faktiskt maste fa beratta om, mest for att jag vill se till att komma ihag handelsen da den ar en bra sjalvfortroendeboost!

Vi var vid en pool i Tulua, jag, min pojkvan och hans systerson och kombinerade lite solande med barnlek. Da min pojkvan ar i polen och leker med systersonen satter sig plotsligt en sot liten tjej pa kanske 20 ar brevid mig. Hon presenterar sig och fragar sedan om jag tranar mycket vilket jag bekraftar att jag gor. Hon forklarar da att hon brukade trana men har kommit av sig och nar hon sag mig i bikini tyckte hon att jag hade en sadan snygg muskulos kropp att hon var tvungen att fraga hur mycket och vad jag tranade vilket jag sedan (pa spanska...) forsokte forklara sa gott jag kunde. Det var flera saker som var extra roliga med denna handelse:

1. Saklart, det kan jag ju inte forneka, att jag fick en komplimang for min form :) Den ar ju trots allt nagot som jag lagger ner ganska mycket tid pa.

2. Tjejen som gav mig komplimangen var jattesot och jattesmal. Hennes mal var alltsa inte att ga ner i vikt (detta sa hon) utan tvartom att bygga muskler for en starkare och mer definierad kropp med mer former. Det ar mycket roligare att forklara vad och hur jag tranar i sadana situationer an for nagon som enbart vill ga ner i vikt. Da personen enbart vill ga ner i vikt ar jag mer radd for vad jag kan saga sa att jag inte orsakar daligt sjalvfortroende/daliga dieter eller liknande.

3. Idealet i Colombia ar silikon, silikon och mer silikon. Nastan alla (OK inte alla men manga manga) har silikonbrost, alltsa ganska langt ifran mina sma hm vilken frukt ska jag jamfora dem med...plommon? lol Det ar aven valdigt populart att spruta in silikon i rumpan (vilket enligt mig ser helt bisarrt ut) och att fettsuga sig. Det var darfor extra smickrande att hon, i denna plastiga varld, faktiskt tyckte att min naturliga kropp var finast.

4. Det var saklart jatteroligt att fa forklara hur jag tranade och kanna att jag faktiskt kunde inspirera nagon att borja trana och pa detta satt fa en snygg och sund kropp, istallet for att ta vagen genom silikon och fettsugning.

Okej dar har ni den, dagens egoboost! :) Kram pa er!


Och forstas, ett stort GRATTIS!!! till min fina mamma som fyller ar idag! Ja ma hon leva uti hundrade ar!!!


4 kommentarer:

  1. Tack,Tack min fina dotter för alla gratulationer!! Varm Stor Kram! Mamma

    SvaraRadera
  2. Kul att höra syrran :D! Hård träning lönar sig :).
    Grattis till dig Lena!

    SvaraRadera
  3. Hej och Tack Petter för gratulationerna, gjorde mig glad! Ha det bra både du och Johanna! Kram Lena

    SvaraRadera