torsdag 18 augusti 2011

Never mess with a Cactus...

Jag vaknade vid halvtvatiden inatt av att det kandes konstigt i armen. Det stack lite och verkade som om en stor hudflik var los. Jag tankte att jag val hade blivit myggbiten och kliat hal pa myggbettet sa orkade forst inte ga upp och kolla men nar jag kande att det aven hade ont i ryggen bestamde jag mig anda for att orka mig upp och kontrollera. Dom min forvaning da jag istallet for hudflik pa armen hittade ett gang taggar som stod ratt ut fran min arm! Inte undra pa att det gjorde lite ont... Bara att ta fram pincetten och borja dra ut dem. Lite svarare var det med ryggen, ville inte vacka pojkvannen mitt i natten sa med hjalp av spegeln forsokte jag fa ut sa manga som jag kunde. Blev dock anda en lite speciell natt da jag bara kunde sova pa en sida, lite smatrott nu...

Hursomhelst. Imorse bad jag pojkvannen hjalpa mig med att kolla ryggen och han hittade mycket riktigt ett par sma taggar till. Bade han och jag kunde dock inte forsta varifran jag fatt dessa taggar i mig? Vi lassade upp vart IKEA kok fran garaget till lagenheten igar men IKEA kartonger brukar val inte vara taggiga eller? Sen sa sa pojkvannen "Konstigt, varifran har du fatt det har, det brukar ju finnas en del vaxter som har sadana har taggar men...". Och da gick det upp ett ljus for mig! Igar kvall nar vi skulle lassa ut vara saker rakade jag ju nudda en kaktus som vaxer utanfor var byggnad. Gjorde overhuvud taget inte ont nar det hande och jag trodde inte ens att det var en kaktus med smataggar (det var en sadan dar stor en som bara ser rolig men inte taggig ut ni vet?) men dar ser man. En kaktus ar alltid en kaktus och dem ska man akta sig for! Har fortfarande kvar ett par taggar i ryggen som vi inte kunde hitta tror jag for jag kan inte riktigt luta mig tillbaka pa stolen utan att det sticks lite. Men de kryper val ut sa smaningom far man hoppas!



Ja de var de mesta nyheterna jag hade att komma med idag. Nu kommer jag bara tanka kok de narmaste fyra dagarna.

1 kommentar:

  1. Aj aj, Inte trevligt! Minns att jag som barn klappade på en katsus som jag tyckte såg len ut =) Miljoner små taggar som vi fick pilla ut! Det gör mer ont än vad det ser ut! Kaktusen på bilden, de röda frukterna är jättegoda! Kram Anna

    SvaraRadera