söndag 12 september 2010

Att vara inne när solen skiner

Ja det är just vad jag är nu. Och det innebär ju i princip nästan att jag begår ett brott med svenska mått mätt. När det är fint väder och man är ledig så är man ute, så är det bara! Att jag även igår gjorde samma sak och spenderade hela den strålande dagen inne på gymmet gör ju inte saken bättre direkt.

Men vad ska jag göra då? Jag orkar inte vara ute. Jag vill precis som alla svenskar på hösten också få lite höstmys när man bara kan kura ihop sig inomhus och titta på film och dricka te. Jag har haft min sommar nu. Ge mig lite höst och sen kan värmen komma tillbaka om ett par månader igen om den nu vill det för nu börjar jag faktiskt vara rätt så trött på att känna mig varm och svettig! Det är säkert minst 26 grader varmt ute, puh...

Tyvärr så är jag dock inte helt sydeuropeiskt anpassad än så jag kan inte fullt njuta av mina innedagar när det är så här fint ute. Jag stannar inne för jag orkar inte med värmen men den där mysiga tillfredställelsen av en regnig söndag infinner sig inte för i bakhuvudet sitter fortfarande nordeuropeen och säger "det är sol du måste ut, det är sol du måste passa på, det är SOOOL ut med dig!".

Så snart får jag väl kapitulera. Kanske kan övertala pojkvännen till en liten promenad i gamla stan med tillhörande glass, det vore ju inte helt fel trots allt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar