tisdag 7 september 2010

Champagne

Igår kväll var jag på champagneprovning. Eller jag var på ett jobbevent och där var det champagneprovning. Jag testade tre olika sorters champagne. Det första hade en blandning av Pinot something, Chardonnay och Pinot Noir, det andra var gjort enbart av Chardonnay och det tredje hade en dominans av Pinot noir men även inslag av andra druvor.

Fast jag måste erkänna att jag inte kände så jättemycket skillnad mellan de tre... Jag är ingen superfan av champagne och detta ändrades inte igår. Var dock ganska roligt att få testa olika sorter samt att platsen där vi befann oss var fantastiskt vacker. Vi var på takterassen på Palais de Stephanie och hade utsikt över hela Cannes bukten, mäktigt!

Champagnen känns lite i huvudet idag... Det är bäst att jag snabbar på nu så att jag inte blir sen för dagens aktiviteter, det är ett fullt schema ända till kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar