fredag 3 september 2010

Vad tror ni jag såg för film?

Vad var det för film som fick iväg mig och pojkvännen till en biograf undrar ni kanske nu. Vi som i princip ALDRIG går på bio. Ja det är inte den film som ni tror det kan jag ju nästan säga säkert. För ni gissar säkert på något hippt och trendigt så som Inception till exempel, eller hur? Men så var det inte...





För filmen vi såg var nämligen:

Vet ni nu? Det var alltså:

Eh va?! Tänker ni nu. En barnfilm?? Och ja jag kan bekräfta att det fanns bara, förutom jag och min pojkvän, föräldrar och barn i salongen. Så varför var vi då där?

Jo nu är det så att originalfilmen, karate kid, var en av mina absoluta favoritfilmer när jag var liten. Jag har sett det HUR många gånger som helst! Wax on wax off and paint the fence, I know it by heart! Och jag tyckte han som spelade "gamla" Karate kid var sååå söt! Så bara därför såg jag filmen ännu fler gånger. Kan fortfarande titta på filmen och tycka att det är lite roligt så att se denna nyinspelning kändes därför riktigt kul!

Karate Kid "den äldre", min barndomsförälskelse ;)

Hur var den då? Mja... Jag hade kanske inte väntat mig att den skulle vara EXAKT som sin föregångare: Karate kid den äldre flyttar till California och träffar karatekunnig vaktmästare, Karate kid den yngre flyttar till Kina och träffar Kung fu kunnig vaktmästare. Karate kid den äldre lär sig karate genom att vaxa bilar, Karate kid den yngre lär sig Kung fu genom att hänga upp sin jacka, Karate kid den äldre börjar bråka med gäng och blir utmanad att ställa upp i tävlig, Karate kid den yngre börjar bråka med gäng och blir utmanad att ställa upp i tävling, Karate Kid den äldre blir sparkad i sidan och Mr Miyagi tejpar honom, Karate kid den yngre blir sparkad i sidan och Jackie Chan tejpar honom etc etc, ni fattar. Lite konstigt att se en film man redan sett liksom...Dessutom är ju alla en generation yngre, karate kid den äldre var ju i alla fall tonåring, här pratar vi 12 åringar, så det blir ju lite mer barnfilm över det hela. Visserligen väldigt charmigt men ändå.

Men, det är GRYMT IMPONERANDE hur duktiga barnen i filmen är på Kung Fu! Helt enormt vilka grejer de gör och filmen är sevärd enbart för detta tycker jag! Och Jaiden Smith, Will Smith's son som spelar Karate Kid, är ju så söt dessutom! Och att han har kunnat träna upp sig till denna nivå! Ja jag måste säga det igen, det är helt enormt! Om ni inte ska se filmen så kolla i alla fall in en trailer! Dessutom visas många fina miljöer från Kina så man får inblick i ett land som i alla fall jag inte vet så mycket om.

Nej nu ska jag sova för imorgon hade jag tänkt att orka mig upp tidigt och träna, vi får väl se hur det går med detta. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar