fredag 17 september 2010

Valet 2010 - ni MASTE läsa detta

Idag hittade jag en länk till detta inlägg (titeln på bloggen har ingenting att göra med inlägget) på en annan blogg och insåg med mycket större kraft en tidigare hur VIKTIGT det är att vi får ett regeringsskifte nu! Hur kan detta hända i Sverige?? Idag?? Det är ju fruktansvärt hemskt! Och jag som utlandssvensk som alltid pratar om hur BRA Sverige är på alla sätt och vis. Efter att ha läst detta tar jag tillbaka mina ord. Vad är detta för ett inhumant samhälle? Och hur HUR?! kan det finnas så många människor som inte SER att detta inte är en hållbar framtid? Vill vi att våra barn ska växa upp i ett Sverige som ser ut så här? Där du klarar dig så länge du är frisk och stark men annars är det kört och det finns ingen som kan hjälpa dig?


Jag bor ju inte i Sverige så jag kan inte påstå att jag är speciellt insatt i politiken som förs. Jag är dock helt klar med på vilken sida jag står i den politiska debatten och det är INTE den sidan som kallas for Alliansen!

4 kommentarer:

  1. Vet inte riktigt vad ja ska säga efter att jag läst inlägget du länka till.. Blir rädd arg irriterad äcklad..

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det hemskt. Och detta är inte det enda fallet. Min vän arbetade som jurist mot just sådana här fall och det fanns många. Det är ett resultat av Alliansens politik de fyra senaste åren. Så gå och rösta, det känns som om det är väldigt viktigt.
    kramar

    SvaraRadera
  3. Jag har länkat inlägget vidare genom fb. Hoppas att folk tar bort skygglapparna och inte bara tittar i sin egen plånbok! Kram Anna o pappa

    SvaraRadera
  4. Ja, en kompis mamma har också drabbats och då även min kompis.. Ja har röstat nu :)

    SvaraRadera