lördag 7 augusti 2010

En vanlig afterwork på cote d'azur

Igår tror jag det slog oss allihop lite grann vilket speciellt liv vi ibland lever här nere. Det är liksom bara inte helt vanligt helt enkelt, så är det bara. Så ni får ursäkta mig men här kommer en bit ur mitt brats liv ;)

Nu hade jag inte kameran med mig så ni kanske inte kommer tro mig men så här var det jag lovar.

- Efter jobbet direkt ner till strandbarlounge i Juan les Pins
- Börjar kvällen med att sitta i fåtöljer 2 meter från vattnet sippandes en Margarita
- Fler människor ansluter, vi beställer in en 3 liters (!!) rosevinflaska, fransmännens motsvarighet till bag in box, lite mera klass ;) (till vårt försvar, det fanns inga alternativ)
- 21.00, vi pratar om snobbiga Stockholmare och det nya konceptet med att vaska (det sjukaste och dummaste jag hört, beställ två champagneflaskor och be bartendern hälla ut den ena för att...jag vet inte...visa hur mycket pengar man har?)
- 22.00 fyrverkeriet börjar, vi har första parkett
- 22.10, vi börjar klaga "äh det här fyrverkeriet är ju inte lika fint som det vi såg i Cannes förra veckan, vadå de skjuter bara upp en i taget, hahaha det är ju inte ens synkroniserat till musiken..."
- 22.12, vi inser att vi inte låter mycket bättre än de vaskande bratsen när vi klagar på att sitta på stranden två meter från vattnet och se på fyrverkeri som skjuts upp 100 meter från oss så vi håller tyst...
- 22.20, vi njuter, fantastiskt underbart fyrverkeri, hela himlen exploderar i guldregn, man känner tryckvågorna, fyrverkerierna kommer emot oss, fantastiskt vackert!
- 23.30, går en sväng i JLP, äter supergod crepes med nutella och caramell (nej det är inte nyttigt direkt jag vet), kollar på fulla turister
- 01.30 kommer hem, tittar lite på TV och somnar

Ja så ser alltså vår vardag ut här på sommaren. Det är lätt att man glömmer hur himla bra man faktiskt har det och bara klagar istället. Så jag ska inte klaga utan njuta istället!

Hm och vad är planen för resten av helgen då? Mm...kanske ska gå en sväng till stranden nu, och imorgon kväll blir det fyrverkerier igen i St Paul de Vence. Hoppas verkligen de lyckas synkronisera bättre till musiken för annars blir jag nog lite upprörd! ;O)

Helios plage där vi satt igår

1 kommentar:

  1. Bra när man inser att man har det bra :-) Och vet du...jag tror du förtjänar det!!!
    Kramar från mig
    Ninni

    SvaraRadera