måndag 9 augusti 2010

Semester med mamma

Bättre sent än aldrig eller hur? Ska äntligen dela med mig av lite bilder på mig och mamma från vår semester. Vi körde alltså (eller jag körde) från Antibes ner mot Costa Brava. Första stoppet var Tossa de Mar, en riktigt fin liten stad utmed kusten. Vi hade sedan tänkt åka runt lite utmed kusten och besöka olika städer men Tossa var så mysigt och det var så skönt att bara ta det lugnt så i slutändan stannade vi där i fem dagar innan vi avslutade resan med ett par dagar i Barcelona.

Här kommer lite bilder från resan:
Första kvällen i Tossa. Sol och billig öl, skönt!

Fortsatte kvällen med Sangria och tapas, se första av många

Lite sportiga var vi i alla fall, morgonpromenad för att utforska staden

Vår strand, det var här vi spenderade dagarna

På den lilla baren utanför vårt hotell

Fideua med hummer, mums! Vi hittade en riktigt bra restaurang. Menyn kostade 25 euro och då ingick tre rätters (bra mat inte sånt som man brukar få i en meny), vin, vatten och bröd.

En av de söta gränderna i gamla stan i Tossa

På stranden med fästningen i bakgrunden

Fästningen i Tossa

Cava på bar på stranden

Vackert i Tossa. Denna bild är från vår morgonpromenad en av de sista dagarna

Mer mat, Paella denna gång. Jag ser nästan alltid så här glad ut när jag får mat :)

Framme i Barcelona


Det var första gången för mamma i Barcelona så självklart besökte vi la Sagrada Familia. Riktigt häftig kyrka, jag blir imponerad varje gång!

Vi spenderade en jättemysig kväll i Gracia kvarteren. Mina favoritkvarter i Barcelona. Härligt med så mycket människor överallt!


Ja nu har ni sett ett litet urval från vår semester i alla fall. Jag har hur mycket kort som helst men det här får räcka. Nu är det sovdags, jag är lite trött efter dubbelpass step och bodycombat...

2 kommentarer:

  1. kul se alla bilder. Ni verkar ju ha haft det hur skönt och fint som helst/Kram pappa

    SvaraRadera
  2. Ja vi hade det jattebra!

    Funkar med tisdag forresten. Ringer dig lite senare sa far vi prata,kram

    SvaraRadera