fredag 13 augusti 2010

Morgonpromenad blev morgonjogg

Jag köpte nya hörlurar till min ipod igår så imorse gav jag mig ut på en liten morgonpromenad för att testa dem. När jag kom ut såg jag att det hade regnat. Ja ja, det var ju skönt tänkte jag, då blir det inte så varmt. Jag ser att det åskar lite ute över havet men det är långt borta så är ju ingen fara....

När jag kommit halvvägs, längst ut på cap d'Antibes, ser jag plötsligt en blixt och sen kommer knallen nästan med en gång! Oj då! Åskan gick visst inte åt det hållet som jag trodde... Det fick helt enkelt bli att jogga tillbaka och det snabbt för att undvika att bli plaskvåt när åskan väl kom in. Så jag pinnade på rätt bra, slog mitt rekord tror jag! :) 21 minuter promenad och 13 minuter jogg blev det.

Fast nu är jag hemma och tror ni det blev åska tillslut? Nej den valde en annan väg så jag hade lugnt kunnat fortsätta min promenad. Men men, det motiverade ju mig till en liten joggingtur i alla fall :)

2 kommentarer:

  1. Blir otroligt inspirerad av DIg.Även petter har inverkan på mig vad beträffar TRÄNING!!!!!!!!!!!!!!
    Måste gå ner först 10 kg gärna 20 kg. Ska gå eller power walking minst 45 min. varje dag. Sätta igång på gym efter nästa v. Nästa v jobbar jag sjukt mycket med tidiga mornar och sena kvällar. Dessutom restid på 1.5 tim/dag. Då blir det bara gå på kvällen.Faan jag ska klara detta. Har även tagit fram recept på GI mat för denna v som kommer.
    Har nu cyklat runt sta´n och tog en rask prom imorse på 45 min.
    Det tar ju tid och det gäller att göra det med motta. Känner att jag helst skulle vilja vara ledig 1 mån för att riktigt komma igång så att det blev en livsstil till sist.
    men skam den som ger sig.
    Kram på Dig.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att min träningsglädje kan smitta av sig och inspirera, det är ju vad jag vill :)

    Ja som du säger så är det ju just att komma igång som är det svåra för när man väl får in det som en livsstil så blir det ett behov. Jag måste få träna annars mår jag inte bra och jag kan se fram emot att få gå till gymmet hela dagen!

    Men det kommer du fixa!
    kramar

    SvaraRadera