lördag 11 februari 2012

Att äta med ögonen och magmuskler

Idag startade jag dagen med denna färgsprakande skapelse. Fromage blanc toppad med All bran flingor, jordgubbar, apelsin, banan, blandade nötter, gojibär och kokosflingor. Det var lika gott som det ser ut. Jag har blivit småfrälst vid de här flingor och fruktblandningarna så det är min nya helglyx. De är ju så otroligt vackra att se på också vilket i alla fall jag tycker förhöjer upplevelsen. Jag har till och med lyckats få min pojkvän som i vanliga fall äter sockrade flingor med söt youghurt till att erkänna att han faktiskt tycker att dessa fling och fruktskålar är riktigt goda och det ska ni veta mina vänner är inte det enklaste! ;)

När jag vaknade i morse var också min mage i en ovanligt trevlig form så egenkär som jag är så var jag ju tvungen att föreviga det hela med en bild ;) Och det gav mig även inspiration till ett litet snabbt inlägg om magmuskler. 

Jag är ingen anatomiexpert vill jag förtydliga så om jag använder helt fel vokabulär här så ber jag om ursäkt. Saken är den att jag länge kämpat och kämpat för att få fram de två extra rutorna som jag sett att så många har. Själv har jag ju mest ett fyrpack som ni kan se, och jag har tyckt att det har varit konstigt hur jag kan ha ett så pass tydligt fyrpack samtidigt som man inte alls anade de där två sista rutorna som jag trodde skulle ligga över naveln, så som ni kan se att Sofi Lindberg har till exempel. Ja ni som kan det här med anatomi skrattar väl högt vid det här laget? För saken är ju den att jag kunde ju ha kämpat i all evighet visar det sig för tydligen så ser vi anatomiskt olika ut. Rutorna uppstår av senband som löper över de raka magmusklerna och en del människor (som jag) har två band, medan andra (som Sofi) har tre. Så jag får helt enkelt vara nöjd med den mage jag har. (Och det är jag ska tilläggas så att ni inte får någon missuppfattning, men så länge som jag trodde att det kunde bli bättre så gav tävlingsmänniskan i mig inte upp.) Nästa magmål är därför inte utseende relaterat utan rent styrkemässigt. Hänga i stång och lyfta upp benen helst ända till stången är något som jag testade igår och inte hade en minsta lilla chans att lyckas med. Så det kanske får bli nästa utmaning då? Chinsräcke inhandlades idag på Decathlon så nu är det bara att börja öva! :D

Morgonmage, avslappnat tillstånd, fin som den är :)

2 kommentarer:

  1. äh haka inte upp dig på antal rutor. Du har jättefin vältränad mage

    SvaraRadera
  2. du är jättefin i magrutor. en sak ut mana mej på armbrytning.

    SvaraRadera