måndag 6 februari 2012

Traningsvark och bentraning

Har en valdig traningsvark i ryggen efter lordagens ryggtraning. Nagot forvanande da det inte alls kandes som om jag fick speciellt bra muskelkontakt under passet utan blev mer trott i armar an i rygg. Men det var ju bra att jag hade fel for jag vill verkligen bli lite starkare i ryggen. Det maste ju vara mojligt aven for mig att klara av att gora ett par chins eller?

Jag har for ovrigt redan hunnit med ett besok i gymmet idag da jag inte tranade ben igar vilket ju vanligtvis ligger pa schemat. For att vara morgontraning gick benpasset ovanligt bra (ar alltid svagare pa morgonen i vanliga fall)  och aven om jag inte gjorde nagra personbasta sa holl jag mig i alla fall pa samma vikter som tidigare:

Benpress max 110 kg (8 + 5 reps)
Lunges max 2 x 11 kg (men blev trott i armarna), gjorde tva olika ovningar, forst med ena benet pa bank, sedan staende pa step med alternerande ben utfall bakat, fokus rumpa!
Marklyft max 45 kg pa stangen plus stang sa 50 kg kanske det blev?
Benpress i chinmaskin 60 kg (ett ben i taget)

Sen fick det vara bra och jag stressade ivag till jobbet. Ikvall ska jag agera gyminstruktor at en tjej pa gymmet som hittills aldrig har vagat sig pa styrketraningsdelen men nu vill testa. Axlar och mage ska vi kora, favoritgrupper! Hoppas hon tycker det ar roligt :)

4 kommentarer:

  1. Visa m bilder o text hur du tränar axlar o mage! Du kan bli min TP på nätet :-) Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Du tränar ju som besatt.... Och det är väl ok så länge som du mår bra. Kan meddela att även jag i all anspråkslöshet har börjat träna på det lilla gymmet i Krokek. Sen tar jag rätt ofta långa promenader också. Känns bra för både kropp och själ.
    P o K Pappa

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder i ditt förra inlägg förresten. Ska spara ner bilden på dig och F.
    Kram igen

    SvaraRadera
  4. Bra gjort pappa! Man behover ju inte trana som jag (som en besatt som du sa fint uttrycker det ;) ) for att det ska ge resultat utan bara att se till att regelbundet rora pa sig racker for valmaende och rorlighet.

    Anna jag ska se vad jag kan gora. Ar ju alltid ensam pa gymmet sa svart att ta bilder. Men ska forsoka :)

    kramar

    SvaraRadera