fredag 24 februari 2012

Morgonpigg

Ja det har väl inte undgått någon att sova inte är en av mina favoritsysselsättningar direkt. Så idag när jag vaknade för andra gången klockan 05.20 gav jag mig själv lyxen att gå upp och inte tvinga mig själv att fortsätta sova mer. Det är ju faktiskt fredag så om jag är lite småtrött är det ingen katastrof då jag kan vila upp mig i helgen. Jag ska försöka komma iväg riktigt tidigt till jobbet om det är möjligt för jag är mer effektiv då ingen annan har hunnit komma till kontoret än. Men skulle även hemskt gärna vilja hinna med en morgonpromenad för att andas lite frisk luft och piggna till en aning. Kanske kan man hinna med båda?

På tal om frisk luft så har det gått och blivit riktigt varmt här! För en vecka sedan var det kyligt och nästan minusgrader på natten och nu är det 17 grader varmt mitt på dagen! Man kan inte ens ha jacka på sig. Känns verkligen som om våren är här nu, hoppas det håller i sig. Är såå sugen på vår i år! Dessutom är ljuset på väg tillbaka vilket jag älskar! När jag lämnar jobbet klockan sex behöver jag inte använda lysena på bilen. Underbart!


Antibes(06600)
Actualisé à 05h45
  • Aujourd'hui
    Soleil
    8°C | 17°C
    UV 3
    Vent >Vent variable-
    Rafales -
    Détails
    • Matin
      Soleil
      9°C
      (Ressentie 9°C)
      Vent Vent variable-
      Rafales -
    • Après-midi
      Soleil
      16°C
      (Ressentie 16°C)
      Vent Vent sud10 km/h
      Rafales -
    • Soirée
      Soleil
      14°C
      (Ressentie 13°C)
      Vent Vent sud-sud-ouest10 km/h
      Rafales -
    • Nuit
      Nuit claire
      11°C
      (Ressentie 10°C)
      Vent Vent ouest-nord-ouest10 km/h
      Rafales -
  • Samedi 25
    Belles éclaircies
    9°C | 16°C
    UV 3
    Vent >Vent sud-sud-est10 km/h
    Rafales -
    Détails
  • Dimanche 26
    Soleil
    8°C | 17°C
    UV 3
    Vent >Vent variable-
    Rafales -
    Détails
  • Lundi 27
    Soleil
    8°C | 17°C
    UV 3
    Vent >Vent sud-sud-ouest10 km/h
    Rafales -
    Détails


Vad har annars hänt i veckan funderar jag på? Träning såklart. Var på ett av de absolut roligaste steppassen hittills i onsdags! Har börjat lära mig att även ta med armarna i min step nu och det är såå kul! Sedan fick jag till ett personbästa i ben på bodypumpen igår. 25kg på stången nu i knäböj. Helt okej, problemet jag har är bara att få av stången av mig när låten är slut, orkar knappt lyfta den över huvudet, vore det inte för detta skulle jag nog kunna öka ännu mer. Fick dessutom en komplimang för mina ben och benmuskler av en tjej på passet. En tjej som alltid ser jättesur ut men det var hon ju inte så det var roligt! :)

Går sisådär med min pull-up challenge den här veckan. Jag har hittills bara gjort 5! Inte bra! Men hade ingen kraft i början på veckan så jag lät bli. Vi får se hur många jag kan få till under helgen.

Helgen ja. Nu är det snart helg igen! Yihooo! Helt otroligt vad snabbt veckorna går, man hinner ju inte alls med! Både skönt och lite läskigt. Vill ju inte att tiden bara ska försvinna.

Nu vaknade pojkvännen. Han är också ganska morgonpigg får man väl säga, eller vad tycker ni att vakna av sig själv klockan 06.20 kan räknas som. Snart kommer det börja ljusna så smått här utanför så jag tror att jag ska ge mig av på en liten promenix för att inleda dagen. Trevlig fredag till er allihopa!




1 kommentar:

  1. Gomorron Gomorron i ottan! Här har jag gjort frukost till din far o min Ida! De har åkt iväg! Lotta o jag har sportlov så vi tar det lugnt! Fantastiskt väder här också! Ljumt ute, fåglarna kvittrar, solen stiger upp och det ÄR ljust ute! UNDERBART! Ha en bra dag o en skön helg! KRAM Anna

    SvaraRadera